Monitorul de Suceava

Un operator privat va introduce trenuri mai rapide de la Suceava la București, dar și spre Litoral

Florin PAIU

 

Veste bună privind transportul pe calea ferată, o firmă privată urmând a intra pe piața din Moldova, cu trenuri pe rute importante precum Suceava – București, Iași – București, dar și Suceava - Mangalia, pe perioada sezonului cald.

Este vorba de firma FEROTRAFIC TFI, care aparține lui Dumitru Anchidin, fost director la CFR Marfă, Regionala Iași, a anunțat Club Feroviar, care a oferit detalii despre primele trenuri Intercity (IC) private care vor circula în România.   

 

·        Trenuri ceva mai rapide prin puține opriri

 

Cea mai importantă veste este că din luna decembrie, când va intra în vigoare noul mers al trenurilor, firma are luate trasee pentru două trenuri dus-întors rapide Suceava – București Nord. Evident, infrastructura este aceeași, însă timpii de parcurs vor fi mai reduși prin numărul mic de opriri.

Noile trenuri private vor circula pe timp de zi și vor avea timpi de parcurs sub 6 ore, chiar 5 ore și 20 de minute pe relația București Nord – Suceava. 

Avantajele operatorului privat sunt că trenurile vor avea timpii de parcurs mai strânși, nu vor sta prin gări pentru a prelua alte grupe de vagoane ca la CFR Călători (Botoșani, Neamț etc.) și vor avea opri doar la Pașcani, Bacău, Focșani și Buzău.

 

·        Noile trenuri Suceava - București vor veni din Luxemburg

 

Contactat de Monitorul de Suceava, Dumitru Anchidin a adus precizări  importante.

Trenurile care vor circula pe ruta Suceava - București sunt garnituri electrice care rulează în Luxemburg și care sunt concepute pentru lung parcurs.

Deși trasa lor este stabilă în noul mers din decembrie, totuși acestea nu vor circula chiar de la finele acestui an.

 

·        Obiectivul noilor trenuri – mai rapid decât cu mașina până la București

 

”Trenurile sunt achiziționate, dar urmează o procedură de autorizare și estimăm că vor începe efectiv să circule în prima parte a lui 2025. Vor fi trenuri rapide, cu rang de Intercity, iar politica tarifară nu o va depăși pe cea a CFR Călători, asta pot să vă garantez.

Scopul nostru este să concurăm cu segmentul auto, sucevenilor le este tot mai greu să meargă cu mașina în București, este aglomerat, periculos și nu sunt locuri de parcare. Credem că un timp de parcurs până în 6 ore aduce în avantaj călătoria cu noi”, a declarat Anchidin.

Așadar, trenurile spre București vor intra în circulație în primăvară sau la debutul verii lui 2025.

La CFR Călători, în momentul de față, un bilet la trenurile IC Suceava – București Nord pleacă de la 130 de lei.

 

·        Firma privată va miza și pe tren pe timp de zi spre Constanța și Mangalia

 

Omul de afaceri a mai precizat că oamenii de la firma sa fac studii intense de piață cu privire la rutele pe care va mai intra.

Certitudini mai sunt două perechi tur-retur Iași – București Nord, tot cu accent pe călătorii din Moldova, cu puține opriri, dar, ce ne interesează pe noi, a fost introdus în noul mers și un tren InterCity Suceava – Mangalia, care va circula în sezonul estival.

”Trenul CFR spre Litoral merge doar noaptea, iar lumea este nemulțumită că ajunge foarte devreme și stă multe ore până la cazare. Călătoria nocturnă este grea, iar noi vom veni cu un tren de zi, care va ajunge în jur de ora 11 la Constanța și la 13 la Mangalia. Întoarcerea din Mangalia va fi imediat, tot ziua, astfel că sucevenii vor putea pleca spre case imediat după ce vor pleca de la cazare”, a explicat investitorul.

Acesta a mai precizat că noile trenuri private cu rang de IC sunt fabricate între anii 1995 și 2003 și vor fi aduse din Luxemburg și Israel.

Planul noii companii feroviare este de a achiziționa un total de 33 de trenuri de confort sporit, cu care să se axeze pe rute cu plecare din Moldova, rută care nu este acoperită deloc bine la acest moment, cel puțin de către operatorii privați.

Cele mai multe trenuri ar urma să fie aduse din Israel.

În România există două companii în zona de vest și sud-vest a țării (Softronic Craiova și Astra TransCarpatic) și trei în Transilvania (Regio Călători Brașov, Transferoviar Călători și InterRegional Călători din Cluj).

Doar Regio Călători Brașov are ceva rute secundare din Moldova pe care operează. Singurul tren privat care circulă în Suceava aparține Regio Călători și circulă de la Iași la Suceava și retur, o singură pereche pe zi.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 15 Octombrie 2024.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.