Dan COMAN
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a anunțat că a fost făcut încă un pas important în proiectul variantei ocolitoare a municipiului Fălticeni. Gheorghe Șoldan a subliniat că a fost bifată o etapă importantă pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Fălticeni, fiind obținute toate avizele pentru această investiție. „Am deblocat astfel un proiect esențial pentru infrastructura rutieră a județului Suceava. În urmă cu câteva luni, acest scenariu părea imposibil”, a precizat Șoldan. El a spus că traseul inițial al variantei ocolitoare traversa o arie naturală protejată din rețeaua Natura 2000, ceea ce ar fi generat blocaje majore în procesul de avizare și ar fi întârziat considerabil proiectul.
Șeful administrației județene a amintit că în urmă cu trei săptămâni, împreună cu primarul municipiului Fălticeni, Cătălin Coman, cu echipa de proiectanți și reprezentanți ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, a propus o modificare a traseului pe segmentul problematic, astfel încât să evite complet aria protejată.
„Această soluție ne-a permis să accelerăm procedurile și să eliminăm unul dintre cele mai mari obstacole din calea realizării acestui proiect. Astăzi am fost informat oficial că toate avizele necesare au fost acordate, ceea ce înseamnă că putem trece la următoarea etapă: obținerea finanțării și demararea licitației pentru execuția lucrărilor”, a subliniat Gheorghe Șoldan.
Lungimea finală a variantei ocolitoare Fălticeni este de 8,29 km, traseul fiind situat în proporție de peste 90% pe teritoriul administrativ al municipiului Fălticeni, iar restul pe raza comunelor Fântâna Mare, Baia și Rădășeni.
„Acest proiect a fost inițiat încă din 2010, dar a rămas blocat din lipsa finanțării”, a afirmat Șoldan. El a mai declarat că valoarea estimată inițial a fost de 201 milioane de lei, iar după actualizarea din 2019, costul a crescut la 238 de milioane de lei.
Președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, a explicat că proiectul centurii municipiului Fălticeni prevede o viteză de circulație de 80 km/h, trei intersecții cu sensuri giratorii, un nod rutier, patru pasaje rutiere și două parcări. „După ani de stagnare, proiectul variantei ocolitoare a Fălticeniului intră, în sfârșit, în linie dreaptă!”, a încheiat Gheorghe Șoldan.
Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 19 Martie 2025.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.