Dana HUMOREANU
Sistemul național al cardurilor de sănătate este din nou indisponibil, ca urmare a unor probleme survenite în funcționalitatea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS). Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate a transmis un comunicat de presă prin care anunță că, pe perioada de indisponibilitate a PIAS, asigurații beneficiază de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare specifice și dispozitive medicale acordate off-line, fără semnarea cu cardul național de asigurări de sănătate.
În data de 7 februarie a.c., pe site-ul www.cnas.ro a fost publicat un anunț privind transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale/ medicamente/ materiale sanitare specifice/ dispozitive medicale a activității efectuate în regim off-line pe perioada indisponibilității platformei informatice, precum și a celei care ar fi trebuit raportată în perioada respectivă.
Acest anunț a fost completat în data de 12 februarie a.c. cu precizări referitoare la regulile de validare: a) „serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare” – pentru perioada 31 ianuarie a.c. - până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare; „serviciul nu a fost semnat cu cardul” – pentru perioada 12 februarie a.c. - până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare.
CNAS menționează în mod expres că persoanele asigurate beneficiază de serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale de care au nevoie, în această perioadă.
„Echipa CNAS își cere scuze pentru inconveniente atât asiguraților, cât și furnizorilor de servicii medicale”, se arată în comunicat.
La ora transmiterii acestei știri sistemul era în continuare nefuncțional.
Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 13 Februarie 2025.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.