Cosmin ROMEGA
Lucrările începute în primăvară pe mai multe străzi din municipiul Suceava au fost abandonate de constructori, în mod inexplicabil, de câteva luni de zile, deși vremea era favorabilă executării lor.
Cauza o reprezintă datoriile mari, de aproximativ două milioane de euro, acumulate de Primăria Suceava către firmele de construcții, spune consilierul local Ioan Dan Cușnir. Acesta a explicat, într-o conferință de presă ținută împreună cu administratorul public al municipiului, Irina Vasilciuc, că timp de câteva luni, la solicitarea primarului ales, Vasile Rîmbu, a adunat o mulțime de informații legate de activitatea primăriei.
Printre acestea, datoriile acumulate către furnizori și constructori, cu efecte directe și asupra cetățenilor.
”Toate șantierele sunt abandonate de către constructori din cauza datoriilor de peste 10.000.000 lei (2.000.000 euro). Șantierele de pe Luceafărului, Oituz, Păcii, Ion Luca Caragiale etc. sunt abandonate.
Am aflat că prin sertare, la Serviciul Administrare Străzi, mai sunt facturi de peste 920.000 lei (200.000 euro), emise de constructori, neînregistrate încă în contabilitate, pentru că lucrările au fost executate fără acoperire bugetară”, a declarat Ioan Dan Cușnir.
Consilierul local PSD a precizat că au început să apară și alte facturi, emise din urmă și neînregistrate în contabilitate, cum ar fi pentru energie electrică, de la Târgul de toamnă, care a avut loc în Centru.
Mai mult, conform informațiilor adunate de el, Primăria Suceava are de achitat peste 1.000.000 lei dobânzi și penalități câștigate definitiv în instanță pentru facturi neachitate la termen prestatorilor de servicii.
Administratorul public, Irina Vasilciuc, a admis că în acest moment bugetul Sucevei are niște întârzieri de încasare a debitelor destul de mari, care au dus la situația de a nu avea plăți realizate la termen. ”Încercăm să ieșim din această situație prin mijloacele pe care le avem la îndemână. Legislația cu privire la agenții economici ne permite să facem o înțelegere cu aceștia, astfel încât până la 31 decembrie să nu înregistrăm plăți restante. Mai direct, vom discuta cu fiecare agent economic în parte care are de încasat bani să-l asigurăm că ne vom face datoria de a plăti acești bani, dar după principiile legii, cu o reevaluare a graficilor de execuție și de plăți. E un lucru de bun-simț pe care trebuie să îl facem în ideea că suntem parteneri loiali unii cu alții și ne vom folosi de legislația națională pentru a încerca să aducem cât mai puține restanțe în sarcina municipiului la finalul anului”, a concluzionat Irina Vasilciuc.