Monitorul de Suceava

Primele ciocniri între primarul Rîmbu și AUR

Dana HUMOREANU, Cosmin ROMEGA

Cei trei consilieri locali ai AUR, Cătălin Axinte, Veronica Grosu și Mihai-Dumitru Crăciun, au părăsit, joi, sala în care se desfășura ședința deliberativului municipiului Suceava, la momentul alegerii viceprimarilor. Liderul grupului AUR, consilierul local Cătălin Axinte, a explicat ulterior, în cadrul ședinței, că decizia ca aleșii locali ai acestui partid să nu participe la alegerea viceprimarilor a fost luată de Biroul Politic Național al AUR. Consilierul a arătat că este responsabilitatea sa, ca lider de grup, să spună de ce el și colegii săi de partid au refuzat să voteze, afirmând că, dacă în mandatul precedent „în Suceava conduceau comasații prin PNL-PSD”, astăzi „cu adevărat a fost o mare schimbare, s-a schimbat PSD cu PNL”.

Cătălin Axinte s-a declarat îngrijorat de „gaura de 100 de milioane de lei”, datorii lăsate de fosta administrație, de gradul redus de încasare din impozite și taxe și de estimarea „din pix” a veniturilor la buget, dar cea mai mare preocupare a arătat-o pentru contractul Climatic (Climate City Contract) al municipiului Suceava, în cadrul programului Horizon Europe - misiunea "Orașe inteligente și neutre din punct de vedere al impactului asupra climei până în 2030".

Din programul european de „Orașe inteligente și neutre climatic”, din care Suceava face parte alături de Cluj-Napoca și București, consilierul AUR a înțeles că locuitorii vor fi supuși la tot felul de restricții:  „Vom intra în Suceava pe bază de cartelă, vom intra pe bază de taxe, cei care vor să investească într-o mașină tradițională nu vor mai putea, după 2030... Este datoria noastră să punem aceste întrebări. Nu suntem nici extremiști, nici obraznici, dar avem demnitate”, a afirmat Cătălin Axinte.

Primarul Vasile Rîmbu i-a răspuns că Suceava, „noi”, face parte dintre cele 100 de orașe selectate la nivel european în acest program și că acest lucru nu este „o perspectivă chiar atât de neagră”. El a promis că pe viitor „vom fi mult mai expliciți, ca lumea să înțeleagă despre ce e vorba” și a afirmat că se bazează în continuare pe sprijinul consilierilor AUR. „Nu ignor nici o propunere, de la oricare dintre consilierii noștri”, a afirmat Rîmbu.

 

·        Reguli și ordine

În ceea ce privește acuzațiile care au fost aduse actualei administrații, că „distruge documente”, inclusiv de unul dintre consilierii AUR, primarul a afirmat că, deși nu ar fi dorit să facă publice detalii despre starea în care a găsit spațiile din primărie și corecțiile să fie făcute prea multă vâlvă, în fața învinuirilor care îi sunt aduse a decis să dea toate explicațiile.

 „Aș fi vrut ca starea primăriei să fie ținută oarecum sub preș și să mergem mai departe făcând corecțiile respective. Dar o să vă dau un filmuleț care prezintă starea de interior a primăriei. De aici am dat termen de 10 zile de la acea constatare pentru a crea un spațiu civilizat, în care să activeze și personalul primăriei și tot într-un spațiu civilizat să fie și publicul primit. Era o multitudine de dulapuri cu documente de arhive, personalul era expus pericolului ca acele dulapuri sau ce era pe dulapuri să se răstoarne peste ei. De aici poate o anumită hărnicie, poate nu la cea mai înaltă cotă de atenție, cum își fac curat”, a spus Rîmbu. Acesta a subliniat că toți funcționarii știu legea arhivelor și nu este datoria lui să-i supravegheze; la sesizările primite a început o anchetă administrativă și, dacă au fost aruncate documente care au un număr de ani de păstrare, funcționarii care au greșit vor răspunde.

„Se aruncă în spațiul public lozinci că administrația Rîmbu distruge documente. Noua administrație nici n-a făcut foarte multe documente până acum, ca să greșească și să le distrugă”, a afirmat primarul referitor la noua conducere, iar în ceea ce privește activitatea celei vechi, Rîmbu le-a transmis celor îngrijorați de acest aspect că dacă aceasta ar fi avut documente de distrus sau „să le facă pierdute”, a avut timp suficient din 9 iunie până în 24-25 octombrie, nu ar fi așteptat până acum. 

Viceprimarul Dan Ioan Cușnir a completat că toate fișetele au fost mutate în ordine la subsol și că au fost instituite „reguli care să ducă la ordine”. „Starea de dezordine a fost pentru că celor care au administrat primăria  nu le-a păsat. Nu le-a păsat cum arata etajul I, interfața dintre primărie și contribuabili, nu le-a păsat cum arăta subsolul, nu le-a păsat de nimic din ceea ce se întâmplă în primărie”, a afirmat Cușnir, sugerându-le celor care monitorizează activitatea primăriei să nu mai confunde „documentele de arhivă cu documentele de pe holuri”.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 07 Noiembrie 2024.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.