Monitorul de Suceava

Ordonanța ”Trenuleț” reduce și mai mult trenurile. Ruta de succes Suceava - Putna rămâne cu două curse pe zi

Florin PAIU

Ordonanța ”Trenuleț” a impus reduceri mari de cheltuieli și la CFR Călători iar de la conducerea centrală s-a cerut tuturor regionalelor să reducă din trenurile locale Regio, fostele trenuri personale.

Din păcate, veștile nu sunt deloc bune nici pentru Suceava.

Trenurile au fost anulate practic de la o zi la alta iar cele mai afectate sunt rutele secundare, acolo unde nu există și trenurile InterRegio.

De luni, 20 ianuarie, pe ruta Suceava – Putna rămân și în timpul săptămânii doar două perechi de trenuri pe zi. În noua formulă de mers, un călător va putea pleca cel mai repede din Suceava spre Putna abia după ora 13.00. Așadar, transportul pe calea ferată rămâne viabil doar pentru cei care vin spre Suceava.

Tot numai două perechi de trenuri mai rămân și pe ruta Suceava – Cacica.

Nici trenurile Regio Suceava – Câmpulung Moldovenesc și retur nu mai apar deloc în mers, nici măcar în timpul săptămânii, din data de 20 ianuarie.

Asociația Calea ferată Dornești - Putna a tras deja un semnal de alarmă și a avertizat că este foarte puțin ca pe ruta Suceava - Putna să fie doar două trenuri pe zi. Asta mai ales pe o rută pe care este vizibil că sunt călători iar uneori capacitatea de transport a depășit chiar și cele două automotoare care circulă pe această linie. 

Călătorii sunt deja nemulțumiți și atrag atenția că transportul auto este aproape dublu ca preț iar lipsa trenurilor ore întregi va deschide drumul spre noi măriri de preț.

În cazul trenurilor de la Câmpulung la Suceava, și acestea erau folosite de navetiști sau elevi, însă pe acest segment rămân totuși celelalte trenuri, cele de lung parcurs și cele Regio Suceava – Ilva Mică.

După cum au scris și colegii de la Club Feroviar, aceste reduceri de trenuri sunt impuse pentru reducerea cheltuielilor companiei, care vrea să plătească cât mai rar ore suplimentare personalului și să reducă la general costurile.

Noțiunea de serviciu public de transport, care nu ține cont prioritar de profitabilitate, trece în mod clar în plan secund.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 18 Ianuarie 2025.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.