Monitorul de Suceava Premieră

Opel se desparte definitiv de Vectra

Opel s-a decis în sfârşit să lămurească o problemă ce stătea sub semnul întrebării de peste patru ani. Germanii au declarat că următoarea generaţie Vectra se va numi Insignia, întocmai conceptului prezentat în toamna lui 2003 la Frankfurt. Aşadar adio Vectra, bun venit Insignia. Abia anul viitor vom face cunoştinţă cu sedanul de clasă medie, mai exact în iulie la Salonul Auto de la Londra, unde se va oficializa relaţia dintre Opel şi Insignia. Noua maşină care va ocupa locul vacant lăsat de Vectra promite o schimbare radicală a atitudinii. Fie că vorbim de design, tehnologie sau prestaţii, Insignia va consemna începutul unei noi ere pentru Opel. Automobilul va fi asamblat în Germania şi se bazează pe o platformă restructurată ce va permite o creştere semnificativă în dimensiuni a lungimii şi lăţimii la 4.75 metri respectiv 1.86 m. Iniţial Insignia va avea în echipare propulsoare cu valori cuprinse între 115 şi 220 de cai putere, iar ceva mai târziu va sosi şi ediţia preparată de OPC (Opel Performance Center) dotată cu un agregat V6 ce va dezvolta 300 CP. Mai întâi se va comercializa versiunea sedan, începând cu octombrie 2008, urmată la un scurt interval de timp de modelul limuzină în 5 uşi, apoi în 2009 de varianta break. Insignia va constitui punctul de plecare al coupe-ului Calibra ce va reveni în 2011. Conform declaraţiilor de ultimă oră făcute de Alain Visser, directorul de marketing al General Motors Europa, viitorul Insignia se va inspira puternic din formele mature ale conceptului GTC. Opel a devenit un jucător important pe piaţa sedanurilor medii încă din 1970 când se lansa Ascona, vândută în 4.4 milioane de unităţi. Tradiţia a continuat în 1988 cu Vectra (5.5 milioane de unităţi) iar din 2008 ştafeta va fi preluată de Insignia.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 30 Noiembrie 2007.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.