Stelian BORHAN
Începând cu data de 1 ianuarie 2025, în municipiul Fălticeni au intrat în vigoare noile reguli pentru atribuirea locurilor de parcare. Consiliul Local a actualizat la sfârșitul anului trecut regulamentul existent, care include detalii despre parcările publice, de reședință și cele cu plată.
Decizia vine ca răspuns la cererile tot mai numeroase ale cetățenilor și la nevoia de a fluidiza traficul în zonele aglomerate. Regulamentul introduce criterii clare pentru prioritizarea solicitanților și vizează, în special, rezolvarea problemelor din zonele rezidențiale și comerciale.
Persoanele care doresc să obțină un loc de parcare de reşedinţă trebuie să depună o cerere însoțită de documentele necesare. Regulamentul introduce următoarele cerințe suplimentare pentru documentația necesară: copie după asigurarea obligatorie RCA; dovada inspecției tehnice periodice (ITP) aflate în termen de valabilitate la data depunerii solicitării. Aceste documente se adaugă la cele solicitate anterior pentru participarea la procedura de atribuire a locurilor de parcare printre care se numără: cerere, documente care atestă domiciliul, (o copie a actului de identitate și a unui document de proprietate sau folosință, cum ar fi contractul de vânzare-cumpărare, donație sau închiriere), copia certificatului de înmatriculare a autovehiculului, documentele care atestă dreptul de folosință a acestuia în cazul în care solicitantul nu este proprietarul din certificatul de înmatriculare, dovada plății impozitelor și a taxelor locale.
Pentru persoanele juridice, cerințele includ, pe lângă cererea scrisă, și documente privind existența firmei, cum ar fi autorizația de funcționare, certificatul de înregistrare fiscală și certificatul constatator, copia certificatului de înmatriculare a vehiculului, contractele care justifică dreptul de folosință, dovada plății taxelor locale, asigurarea RCA și inspecția tehnică periodică valabilă.
La nivelul municipiului Fălticeni sunt amenajate 2923 de locuri de parcare, în 27 de locaţii identificate conform Regulamentului de atribuire a parcărilor.
Primăria Municipiului Fălticeni informează contribuabilii că la mijlocul lunii decembrie 2024 a început eliberarea abonamentelor de parcare pentru parcările publice cu plată valabile în anul 2025. Taxa anuală pentru un abonament este de 384 de lei și se achită la casieria Serviciului Taxe și Impozite, în timpul programului de lucru.
Șoferii care au parcat în parcările cu plată și nu pot face dovada achitării „Taxei parcare pentru parcările publice cu plată” vor plăti un tarif majorat cu 145 lei. Tariful majorat se achită în termen de 5 zile de la aducerea la cunoștință, conform regulamentului de organizare şi funcționare a parcărilor cu plată din municipiul Fălticeni.
Taxa de parcare pentru parcările publice cu plată (parcometru) este de 3 lei/oră, iar tariful de rezervare a unui loc parcare pentru transport în comun 250 lei/loc de parcare/lună.