Monitorul de Suceava

Gestionară înșelată de la distanță, prin PayPOINT-ul pe care îl are în magazin

Florin PAIU

Un  nou caz de înșelăciune cu prejudiciu important a fost sesizat în județul Suceava, de această dată victimă fiind o femeie din Frătăuții Noi, gestionara unui magazin din sat.

Polițiștii Secției Rurale Gălănești au primit o sesizare în acest sens marți, în jurul orei 14.45.

Femeia a relatat că în aceeași zi, în jurul orei 13.00, a fost contactată telefonic de către un bărbat care s-a recomandat ca fiind lucrător din cadrul PayPoint, care se ocupă cu mentenanța dispozitivelor de plată.

Sub pretextul că trebuie să verifice dispozitivul PayPoint instalat în sediul magazinului, individul a indus-o în eroare pe femeie să tipărească patru vouchere de plată în valoare totală de 3100 lei, ulterior victima comunicând-i codul PIN de activare al fiecărui voucher.

După aproximativ 10 minute, femeia s-a gândit să apeleze la serviciul clienți al companiei PayPoint, ocazie cu care i s-a comunicat că niciun angajat al companiei nu a contactat-o și a fost victima unei înșelăciuni.

”În ultima perioadă, criminalitatea informatică îmbracă diverse forme, cum ar fi înșelăciunea prin pretinderea unei identități false și accesarea ilegală a unui sistem informatic. Atenție mare la plățile către persoane necunoscute și la orice plată pe care o efectuați în general”, a avertizat comisarul-șef Ionuț Epureanu, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Suceava. 

Acest caz vine la o zi după o altă înșelăciune cu prejudiciu de aproximativ 3.000 de lei.  

După cum am arătat în Monitorul de Suceava, luni după-amiază, polițiștii Secției Rurale Adâncata au fost sesizați prin 112 de către o tânără în vârstă de 26 de ani, din Zvoriștea, care a anunțat că a fost indusă în eroare și a trimis suma de 3.034 de lei într-un cont străin. Tânăra a sesizat că a primit un mesaj prin intermediul aplicației Whatsapp de pe numărul de telefon al mătușii sale, prin care aceasta i-a solicitat să-i împrumute urgent suma de 3034 de lei, prin transfer bancar pe un cont indicat. Tânăra de 26 de ani a dat curs imediat solicitării și a transferat suma, în două tranșe.

Imediat după ce a trimis banii, tânăra a văzut cum mătușa reală a postat un mesaj prin care anunța faptul că telefonul i-a fost virusat, iar de pe acesta se trimit mesaje către toate contactele din telefon.

Din păcate, banii erau deja trimiși.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 12 Februarie 2025.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.