Adelina TALPALARIU
Pentru a-i familiariza pe elevii de a XII-a cu rigorile unui examen real și pentru a optimiza rezultatele acestora, Colegiul Silvic „Bucovina” Câmpulung Moldovenesc a organizat marți, 14 ianuarie, o simulare a probei la limba și literatura română a examenului de bacalaureat, testare la care au participat cei peste 100 de elevi din cele patru clase de-a XII-a.
Proba s-a desfășurat în condiții identice celor de la bac, a avut o durată de trei ore, iar subiectele au respectat structura pe care elevii o vor întâlni și la examenul din vară.
Rezultatele urmează să fie analizate cu fiecare elev în parte pentru a corecta eventualele lipsuri și pentru a intensifica pregătirea punctual, acolo unde este nevoie.
Conducerea liceului a menționat că până în luna martie, când este programată simularea examenului de bacalaureat la nivel național, elevii de la „Silvic” vor mai trece prin câteva serii de testări organizate la nivel de școală.
„Simularea la limba română s-a desfășurat în cantina școlii, cu o prezență foarte bună. Cred că elevii au devenit mai responsabili, am discutat că trebuie să formăm o echipă cu ei și părinții pentru rezultate bune, că nu ne putem fura căciula nouă înșine.
De altfel, în fiecare sâmbătă, de la 9 la 12, elevii participă la cursuri de pregătire la limba română pentru examenul de bacalaureat. Pregătirea la matematică se desfășoară în timpul săptămânii.
Pregătire intensivă, monitorizare îndeaproape, cred că acestea vor ajuta elevii să obțină rezultatele dorite. De asemenea, vom analiza fiecare notă, vom discuta cu elevii ce anume trebuie îmbunătățit, unde mai trebuie să lucreze.
Timpul trece repede, examenul de bacalaureat este programat mai devreme, în luna iunie, deci trebuie să lucrăm într-un ritm susținut”, a subliniat Alina Cuciureanu, directoarea Colegiului Silvic „Bucovina”.
Examenul de bacalaureat începe la finele acestei luni cu probele de evaluare a competențelor.
Prima probă, de evaluarea a competențelor în limba română, se va desfășura în perioada 27-29 ianuarie. Urmează evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (29-31 ianuarie), evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (3-5 februarie 2025) și evaluarea competențelor digitale (5-7 februarie).
Și probele scrise vor începe mai devreme (pe 10 iunie, față de începutul lunii iulie cum era până acum).