Monitorul de Suceava

Deputatul AUR de Suceava Petru Negrea atrage atenția asupra faptului că trenurile spre Moldova „au rămas în secolul trecut”

Dan COMAN

Deputatul AUR de Suceava Petru Negrea a susținut o declarație politică în care a atras atenția asupra stării deplorabile în care se află trenurile care circulă pe rutele din zona Moldovei, în comparație cu cele din Ardeal. Petru Negrea a precizat că în trenurile din zona Ardealului, care trec prin orașe precum Sibiu, Cluj sau Timișoara, călătorii au parte de garnituri moderne, confortabile și bine întreținute.

„Nu pot să nu remarc că exact în aceste orașe își au reședința un fost premier, un fost președinte și actualul ministru al Transporturilor. Sigur, poate fi doar o coincidență. Ce nu este deloc o coincidență este contrastul flagrant între aceste trenuri și cele care deservesc Moldova. Cei care călătoresc cu trenul spre Suceava, Vatra Dornei sau Iași știu deja că vagoanele sunt vechi, uzate și lipsite de confort. Vara, călătoria devine o adevărată încercare a răbdării, cu aer condiționat care funcționează sporadic sau deloc, iar temperaturile din interior ajung la un nivel greu de suportat. Iarna, condițiile sunt imprevizibile, în unele vagoane căldura este fie insuficientă, fie excesivă, ceea ce face ca drumul să fie un efort, nu o plăcere”, a spus Petru Negrea.

El a adăugat că pe lângă aceste aspecte, trenurile pe ruta București – Suceava au întârzieri foarte mari.

Deputatul AUR de Suceava a mai spus că această calitate precară a trenurilor nu este neplăcută doar pentru locuitorii Moldovei, ci și o frână uriașă pentru turism. El a arătat că Bucovina este una dintre cele mai apreciate destinații din România, cunoscută pentru mănăstirile sale pictate înscrise în patrimoniul UNESCO, peisajele spectaculoase, tradițiile autentice și gastronomia sa de excepție, însă turiștii care vor să vină în vizită sunt descurajați de condițiile de transport. „Călătoria cu trenul spre această zonă a țării ar trebui să fie o experiență confortabilă, nu un test de rezistență. Și dacă trenurile sunt depășite și neglijate, drumurile nu sunt nici ele cu mult mai bine. În afară de calitatea lor care nu garantează siguranța circulației, aglomerația exasperează turiștii și localnicii, deopotrivă”, a afirmat Negrea.

El a precizat că lipsa centurilor ocolitoare în principalele orașe și municipii din județul Suceava este notorie, iar toți cei care au traversat Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc sau Fălticeni în sezonul estival știu că un drum care ar trebui să dureze câteva minute poate să se transforme într-o așteptare de ore. „Sunt cozi interminabile, coloane de mașini care abia înaintează și un trafic care sufocă orașele. Pretutindeni, trenul este o soluție strategică de transport. Țările care își respectă cetățenii și care investesc cu adevărat în modernizare încep prin a-și dezvolta infrastructura feroviară. La noi, însă, panglicile se taie doar pe șosele, iar căile ferate ale Moldovei rămân uitate. Nu am văzut niciun oficial evaluând personal condițiile de călătorie de pe ruta București-Suceava. Poate le-ar prinde bine o experiență directă.

Vă place sau nu, domnilor guvernanți, cu aceste trenuri merg românii de rând. Și, poate, tot ei vă vor oferi și dumneavoastră un bilet de călătorie fără întoarcere, la următoarele alegeri”, a încheiat Petru Negrea.

 



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 06 Martie 2025.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.