Tiberiu AVRAM
Lucian Florea, cel care a creat și care deține brandul românesc de fast-food „FryDay”, unul dintre cele mai apreciate din țară, a făcut cunoștință cu lumea afacerilor de mic, când tatăl său îl lua în bazar, pentru a-l ajuta. „Acolo, în bazar, am învățat, de mic, ce înseamnă respectul în afaceri”, ne-a povestit Lucian Florea, care consideră că în zilele noastre nu mai există etică în acest domeniu. Prima sa afacere a fost magazinul de piese auto „Albina”, care a devenit, în timp, un business regional de succes, cu opt magazine. Invitat la podcastul „Interviurile Monitorul”, Lucian Florea a explicat de ce și cum și-a dat seama că în afacerea cu piese auto, „pe termen lung, ne-am fi plafonat”. A fost momentul în care a vrut să facă altceva. Și așa a apărut „FryDay”.
Până să lanseze afacerea care l-a consacrat, Lucian Florea a făcut o muncă intensă de documentare, cheltuind peste 100.000 de euro și călătorind în numeroase țări, pentru a vedea cum funcționează branduri similare: „mă duceam în restaurant dimineața, mâncam tot meniul până seara și mă uitam la ei, cum lucrează, cum prăjesc, cum tratează clienții, absolut tot”.
Primul punct de lucru al „FryDay” pe care l-a deschis a fost și primul pe care l-a închis, cel de la Suceava. Ce greșeli a făcut la Suceava și cât de greu i-a fost să-l închidă, aflați din interviul pe care îl puteți viziona integral pe site-ul „Monitorului de Suceava”, dar și pe canalul de YouTube și pe pagina de Facebook ale ziarului nostru.
Tot din acest interviu mai aflați de ce, la 22 de ani, după un control, Lucian Florea s-a închis în birou și a început să plângă, cum se diferențiază produsele „FryDay” de cele ale celorlalți competitori din domeniu, cum l-a determinat pe premierul Marcel Ciolacu să vină și să guste din produsele sale și cum a fost deblocată afacerea FryDay în urma postărilor de pe TikTok.
#FryDay #LucianFlorea #AutoAlbina #fastfood