Dan COMAN
Consiliul Județean Suceava a avizat miercuri, în cadrul unei ședințe ordinare a Consiliului Tehnico-Economic, traseul final al drumului expres Suceava – Botoșani. În cadrul ședinței, la care a fost prezent președintele CJ Suceava, Gheorghe Șoldan, reprezentanții firmei care elaborează studiul de fezabilitate al proiectului au prezentat analiza comparativă a alternativelor de traseu, pe baza criteriilor tehnice, economice și de mediu.
Gheorghe Șoldan a arătat că din cele trei variante inițiale propuse de proiectant, în etapa a II-a au fost păstrate două alternative, cu lungimi similare, 19,694 km și 19,867 km.
El a spus că ambele variante urmează, în mare parte, același parcurs, traversând aceleași localități, fără a utiliza segmente de drum existente. În urma evaluării, a fost aleasă alternativa de traseu cu o lungime de 19,867 km.
Drumul expres va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, o lățime a părții carosabile de 22,5 metri și o viteză de proiectare de 120 km/h. Traseul va trece prin orașul Salcea și comunele Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești, asigurând conexiuni rapide cu infrastructura existentă prin trei noduri rutiere majore, la Salcea, care va lega drumul expres de Autostrada Moldovei A7, la Huțani, ce va facilita accesul către DJ 291 Huțani – Bucecea – Leorda, și la intersecția cu DN 29, unde se va realiza conexiunea cu viitoarea Variantă de Ocolire Botoșani.
Proiectul include 15 poduri și pasaje, cu o lungime totală de 2,654 km, spații de servicii, un punct de sprijin pentru întreținere și sisteme moderne de siguranță rutieră. Proiectul este cofinanțat prin Programul de Transport 2021-2027.
Gheorghe Șoldan a mai precizat că, tot miercuri, a început o altă etapă esențială în realizarea studiului de fezabilitate, fiind demarate studiile de teren pentru Drumul Expres Suceava – Botoșani.
Astfel, în activitățile programate să fie terminate până la finalul lunii iunie 2025 se numără măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificarea și curățarea terenului de muniții neexplodate, precum și evaluarea terenurilor.
„Pe lângă Autostrada A7, Pașcani – Suceava – Siret, acest drum expres este esențial pentru județele Suceava și Botoșani, nu doar pentru fluidizarea traficului, ci și pentru dezvoltarea economică a întregii zone.
Modernizarea Aeroportului Internațional <Ștefan cel Mare> și dezvoltarea Zonei Libere Suceava sunt proiecte esențiale pentru acest mandat, iar succesul lor depinde direct de o rețea rutieră modernă și bine conectată. Le-am spus și astăzi proiectanților care lucrează la studiul de fezabilitate al Drumului Expres Suceava – Botoșani că au tot sprijinul meu și că îmi doresc să finalizăm cât mai repede toate procedurile și să demarăm licitația pentru proiectare și execuție pentru acest drum expres”, a transmis Gheorghe Șoldan.
Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 12 Februarie 2025.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.