Monitorul de Suceava După 5 ani de anchetă

Bogdan Loghin a scăpat definitiv de acuzații în cazul accidentului rutier în care a murit o fată de 15 ani

Florin PAIU

Primarul municipiului Rădăuți, Bogdan Loghin, a scăpat definitiv de acuzații cu privire la tragicul accident rutier în care a fost implicat tocmai în anul 2019, la Sucevița, când o fată în vârstă de 15 ani a fost accidentată mortal după o traversare neregulamentară.

Judecătoria Rădăuți a respins definitiv ca nefondată o nouă acțiune a tatălui fetiței decedate, prin avocat, prin care acesta contesta ordonanța prim-procurorului Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Suceava, ordonanță prin care acuzațiile față de Loghin erau clasate.

 

Cinci ani de anchetă și trei expertize

 A fost o cercetare foarte complexă, în care s-au dispus trei expertize auto, audieri de martori, audierea inclusiv a organelor de poliție care au efectuat constatarea la fața locului, dispunerea efectuării unor rapoarte medicale și alte proceduri care au însemnat timp.

Concluzia din dosar este că șoferul, respectiv Bogdan Loghin, circula cu viteza de aproximativ 50 de kilometri la oră și nu putea evita impactul cu victima, care a traversat neregulamentar, pe lângă o trecere de pietoni.

 

Tragicul accident din decembrie 2019. Traversarea neregulamentară a fost clară, cheia anchetei fiind legată de viteza de rulare a mașinii   

Reamintim, pe scurt, că, în decembrie 2019, la Sucevița, o fată în vârstă de 15 ani a vrut să traverse drumul naţional din localitate, DN 17A, prin apropierea unui magazin, însă nu pe trecerea de pietoni.

Bogdan-Andrei Loghin, care fusese viceprimar la Rădăuți în acea perioadă, aflat la volanul unei autoutilitare marca Ford Tranzit, se deplasa dinspre centrul localităţii spre comuna Marginea și nu a putut evita impactul cu minora care, din păcate, se angajase în traversarea străzii prin loc nepermis şi fără a se asigura, în dreptul magazinului La Doi Paşi.

Minora a fost lovită cu partea stânga-faţă a maşinii şi proiectată pe partea carosabilă, impactul fiindu-i fatal.

Dacă încă de la început a fost destul de clar că accidentul s-a produs din cauza traversării neregulamentare, în accidentele de acest gen, mai ales când se produc în localitate și în apropierea trecerilor de pietoni, se pune în discuție și viteza cu care rula șoferul.

În caz de viteză mare se poate ajunge și la stabilirea unei culpe comune.  

Prin urmare, în acest dosar au fost dispuse mai multe expertize de specialitate.

Potrivit concluziilor unuia din rapoartele de expertiză de la dosar, raport efectuat de specialiști din cadrul Institutului Național de Expertize Criminalistice București, ”singura care ar fi putut evita producerea accidentului rutier este victima minoră M.D.C., în situația în care aceasta nu s-ar fi angajat în traversarea drumului public, printr-un loc nepermis, ci pe trecerea de pietoni amplasată în apropierea locului accidentului, conducătorului auto neputându-i-se imputa nici o încălcare a dispozițiilor legale”.

 

”Lui Loghin Bogdan Andrei nu i se poate reține nici o culpă în producerea accidentului de circulație”

Avocatul Mircea Octavian Turtureanu, cel care l-a reprezentat pe Bogdan Loghin în acest dosar, a transmis concluziile apărării la finalul acestei cercetări:  

”Lui Loghin Bogdan Andrei nu i se poate reține nici o culpă în producerea accidentului de circulație, vinovăția aparținând exclusiv victimei, care a traversat strada fără a se asigura, prin loc nepermis, țâșnind practic în fața mașinii

Pentru a lămuri chestiunile folosite anterior ca monedă de campanie de adversarii politici se impune a fi făcută o precizare clară: viteza de deplasare a autoturismului condus de Loghin Bogdan Andrei la momentul producerii accidentului a fost de 50,1 km/h, determinată de expertiza efectuată de Institutul Național de Expertize Criminalistice București prin analiza tuturor elementelor de probă, inclusiv prin reconstituirea imaginilor surprinse de camerele video ce au surprins nefericitul eveniment rutier. Constatările specialiștilor atestă în mod clar și faptul că accidentul nu putea fi evitat decât dacă autoturismul ar fi circulat cu o viteză de 40 km/h, viteza inferioară vitezei maxime legal admise pe sectorul de drum pe care s-a produs accidentul și anume 50 km/h. Concluzionând, soluția pronunțată este dovada clară ca, indiferent de transpunerea eronată în spațiul public, indiferent de campaniile de denigrare desfășurate, adevărul în cauză a fost relevat obiectiv”.



Articol salvat de pe www.monitorulsv.ro, ediţia din 31 Octombrie 2024.
Acest articol este proprietatea Monitorul de Suceava si nu poate fi reprodus fără acordul scris al acestora.