Sandrinio NEAGU
Marți seară a început frezarea asfaltului de pe carosabilul din zona Grupului Școlar din municipiul Suceava. Și asta pentru că testele de rugozitate au arătat că asfaltul nu se încadrează la standardele minime de aderență. Va fi decapată o porțiune de drum pe o lungime de circa 800 de metri, de la intersecția străzii Cernăuți cu Solidarității, adică înainte de stația de autobuz de la Grup Școlar.
Lucrările se preconizează că vor fi încheiate în noaptea de marți spre miercuri, iar costurile vor fi suportate de firma care a efectuat asfaltarea.
Potrivit viceprimarului Ioan Dan Cușnir, frezarea asfaltului privește doar sensul de coborâre din Centru spre Burdujeni, adică exact zona unde au avut loc accidentele multiple de după asfaltarea din 2023.
Această asfaltare a costat peste 9.000.000 lei, aproape 2.000.000 euro.
”Binomul Lungu - Harșovschi s-a supărat pe cetățeni, pe șoferi: că merg prea tare, că nu au cauciucuri de iarnă și multe alte devieri de la cauza reală”, a spus recent Ioan Dan Cușnir, menționând că asfaltarea axului principal s-a făcut din fonduri de la capitolul bugetar ”Reparații” și nu ”Investiții”, la care condițiile de finanțare sunt mult mai riguroase și necesită proiect tehnic, detalii tehnice de execuție și un deviz general de costuri care trebuie respectat.
”Stratul de asfalt inițial, din 2012, era din clasa BA16, care are în compoziție piatră concasată, de carieră. Stratul de asfalt aplicat în 2023 este din clasa BAPC16, care are în compoziție piatră concasată de râu și care este de calitate inferioară asfaltului inițial. Această modificare ar fi necesitat o expertiză, pentru că s-a modificat materialul din care este stratul de uzură”, a explicat Ioan Dan Cușnir.
Viceprimarul a prezentat rezultatele unui raport tehnic comandat unui laborator independent de către Primăria Suceava în data de 3 aprilie 2024, din care rezultă că rugozitatea este bună, dar aderența este ”rea”, la eșantioanele prelevate fiind înregistrate valori cuprinse între 36 și 45, în condițiile în care valoarea minimă de admisabilitate este 55, una bună este 70-80, iar foarte bună este peste 80.
În baza acestor concluzii s-a luat decizia ca o parte din asfalt să fie decapat, iar în loc să fie pus unul care să respecte standardele de calitate prevăzute.