În cadrul proiectului Erasmus+ KA1 nr. 2018-1-RO01-KA101-047796, în perioada 28 iulie – 1 august 2019, trei profesori de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava, prof. Brădățanu Claudița, prof. Iurea Cătălina și prof. Popescu Anamaria, au participat la cursul de formare ”Creativity in teaching and training and how to use music, art, ICT, indoor & outdoor activities, games, team work, peer learning, project method and non-formal methods of teaching for a better motivation and integration of learners with different social and cultural backgrounds, including migrants, for an education for sustainable development and life skills”. Acesta a fost organizat de Quarter Mediation, Utrecht, Olanda, și s-a desfășurat în Assen, Olanda.
Proiectul își propune să contribuie la dezvoltarea instituțională a școlii noastre prin activități care să facă învățarea mai atractivă pentru toți factorii interesați, răspunzând diferitelor nevoi educaționale ale elevilor și comunității. Au participat profesori din Croația, Estonia, Finlanda, Germania, Spania și România.
Cele trei cadre didactice au beneficiat de ore de formare cu totul speciale, pornind de la pagini de istorie, civilizație și despre sistemul de educație în Țările de Jos și mergând până la metode noi în care folosirea tehnicilor moderne, mai exact a telefoanelor mobile, calculatoarelor, videoproiectorului, pot aduce un suflu nou orelor de predare-învățare-evaluare. Au realizat activități educaționale la Drentse Archief, reprezentând exemple de bune practici de ateliere de creație interdisciplinare interioare și exterioare, bazate pe TIC, artă, metoda proiectului, jocuri și învățare reciprocă și metode non-formale de predare pentru o motivație mai bună și integrarea elevilor cu diferite medii sociale și culturale, inclusiv a migranților, pentru o educație pentru mediu, dezvoltare durabilă și competențe de viață. S-a pus accent pe importanța TIC în educație „Învățarea pentru viitor. Robotica de învățare pentru abilitarea noua generație” și modul de utilizare a TIC, metoda de proiect, jocuri, Peer Learning și activitățile de interior pentru o mai bună motivare și de integrare a elevilor cu diferite medii sociale și culturale, inclusiv migranți, pentru competențele de viață educativă și pentru o dezvoltare durabilă.
Au participat la Conferința „Stop motion and Movie Maker” și la workshopul ghidat ca un exemplu de bună practică pe un mod creativ de a folosi creativitatea, TIC, arta, muzica, munca în echipă și metoda de proiect în predare. Au realizat activități educaționale la Muzeul Drents: ”Treasure hunting” – (vânătoare de comori) sau modul de utilizare a activităților în aer liber, creativitate, arta (fotografie & arhitectura), TIC, metoda proiectului, munca în echipă și metode non-formale într-un mod interdisciplinar, pentru o mai bună motivare și integrare a elevilor cu diferite medii sociale și culturale, inclusiv migranții, pentru o educație pentru mediu, dezvoltare durabilă și competențe de viață. La finalul cursului, profesorii au fost evaluați printr-o prezentare de reportaj foto, oferind un feedback excelent. Mai presus de orice, această mobilitate a însemnat pentru profesorii suceveni crearea unor legături de prietenie cu reprezentanți ai unor sisteme educaționale diferite, adevărate exemple de bune practici.
Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava