|
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.
![]() |
Ce-a ieşit din această farsă se vede astăzi: un învăţământ harcea-parcea, nici cal, nici măgar, întizând mâna tremurândă după frânghia unei spectru amorf numit "reformă". Pe parcurs, s-a făcut praf tot ceea ce constituie baza obligatorie a procesului educaţional: rigoarea, disciplina, simţul mizei, respectul de sine. Numiţi politic, directorii de şcoli au înţeles să transforme unitatea din subordine într-un fief personal, în care abuzul, subiectivitatea agresivă şi terorea au făcut şi fac în continuare legea. Dacă nu vom accepta că profesorul e un membru de elită al comunităţii, dacă respectul pentru notă, catalog şi prezenţă vor fi considerate valori "învechite", discuţia se poate opri aici. | ![]() |
Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.
(19 sep 2014, 11:21:49
Criza învăţământului din România nu mai poate fi ţinută sub preş. Din şcoala generală vor ieşi tot analfabeţi, din liceu tot inculţi şi din facultăţi tot generaţii de tineri dezabuzaţi, dresaţi să nu creadă în nimic, decât în atotputernicia pilei şi în binefacerile şpăgii. De vreo zece-doisprezece ani, absolvenţii de facultăţi se află sub nivelul de pregătire al unui licean mediocru de altădată. Cauzele sunt multiple şi scuzele nu lipsesc. Nu ultima este constanta subfinanţare a învăţământului. drept c-au şi fost puternic infiltraţi cu lideri sindicali ce jucau la două capete: pe de o parte, mimau intransigenţa în procesul negocierilor cu potentaţii politici, pe de alta, o dădeau cotită, "reconciliindu-se" în vilele de protocol ale ministerului.