Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 25 nov 2024 - Anul XXIX, nr. 278 (8807)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
luni, 30 martie 2015
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   La sfaturile Băncii Mondiale CFR-ul s-a distrus! trimis de
(30 mar 2015, 13:14:06
Banca Mondiala,a condiţionat finanţarea deficitului bugetar al României. Această reformă a dus la divizarea Căilor Ferate Române. La acea dată au apărut cinci companii: CFR Călători, CFR Marfă, CFR SA (infrastructură), Societatea de Servicii de Management Feroviar şi Societatea de Administrare a Activelor Feroviare. Şi în Austria, Germania sau Franţa s-au reorganizat căile ferate, însă acestea s-au menţinut într-o structură centralizată, sub formă de holding. În prezent, societatea Căile Ferate Române nu mai are un institut de proiectări propriu, ateliere de reparat material rulant, constructor propriu, apelând la operatori privaţi, după cum susţin inginerii români
1.1  RE: La sfaturile Băncii Mondiale CFR-ul s-a distrus! trimis de
(30 mar 2015, 13:17:37
De ce în Austria, Franţa, Germania căile ferate s-au menţinut într-o structură centralizată, sub formă de concern sau holding, păstrându-şi toate activitățile si la noi s-a ales distrugerea totala !?
2.   REMEMBER trimis de
(30 mar 2015, 16:04:10
DOM' LIVIU,ATI UITAT DE CEA MAI PROFITABILA GARA - ,,GARA LUI 'ALACH''DE LA FD.MOLDOVEI,UNDE HALA DE GATER ERA ASEZATA CHIAR PE C.F.,INTRA VAGONUL GOL.IESEA PLIN CU CHERESTEA.NU INTREBAM NIMIC,DEOCAMDATA DE MOTORINA SI ENERGIE ELECTRICA.SE AUZEA PE ATUNCI CA TRANSPORTUL DE LEMN SE FACEA SI CU VAGOANELE CASATE ALE SNCFR-ULUI -ASA CA EVIDENTA SA FIE REALA.
DE CATE ORI ERA IMBATAT PADURARUL NICU.E.SI I SE LUA CIOCANUL SI SE ,,BATEA'' LEMNUL IN GARA???
INTREBARE PTR,SEFU' DE POST:
CAND A FOST INCHISA LINIA FERATA LA FD.MOLD. SI DACA S-AU MAI APLICAT DUPA ACEEA AMENZI CELOR CE NU OPREAU LA TRECEREA LA NIVEL CU C.F.???
CATI ALTI GATERISTI AU FOLOSIT ACEA GARA???DORIM ISTORIE REALA!
3.   Dezastrul cailor ferate trimis de
(30 mar 2015, 16:26:55
Situaţia în care au ajuns căile ferate din România în ultimii 20 de ani este de-a dreptul dramatică din cauza dezinteresului Guvernului, absenţei unei strategii coerente şi a slabei finanţări a infrastructurii feroviare.Infrastructura feroviară este într-o situaţie pe care o putem caracteriza ca similară uneia postbelice. Nu vedem demarată nicio strategie de reabilitare a acestui sistem vital şi cu atât mai mult de iniţiere a unor programe concrete, cu măsuri în consecinţă. La starea dezastruoasă în care se află căile ferate a contribuit politizarea excesivă a echipelor din conducerea societăţilor feroviare, deci lipsa de continuitate şi experienţa "discutabilă" a unor manageri numiţi pe criterii politice (15 directori a avut CFR SA din 1998 până anul trecut).Căile ferate române primesc de la buget mai puţine subvenţii decât administraţia drumurilor, cu toate că tendinţa în Uniunea Europeană este de încurajare a transportului pe calea ferată, mult mai nepoluant şi mai sigur. Anul trecut s-au alocat doar 50 de milioane de lei (12,5 mil. euro) pentru lucrări de reparaţii şi întreţinere a căii ferate, o sumă de cinci ori mai mică decât cea primită de drumuri.
4.   Dezastrul cailor ferate trimis de
(30 mar 2015, 16:35:52
Din cauza subfinanţării lucrărilor de întreţinere a infrastructurii feroviare, starea acesteia s-a degradat continuu, ceea ce a dus la reducerea vitezei de circulaţie. Cu peste 1.000 de puncte periculoase, viteza medie a trenurilor este de aproape 50 de kilometri pe oră pe ansamblul reţelei feroviare. Dacă în 1990 un tren rapid ajungea de la Bucureşti la Iaşi în cinci ore şi 40 de minute, în prezent acelaşi tren parcurge distanţa de 406 kilometri în şapte ore şi 16 minute.Scăderea numă­ru­lui de pasageri pe calea ferată se explică prin politica guvernamentală. Statul a permis, prin Autoritatea Rutieră Română, ca firme private de transport rutier să intre cu curse pe rute pe care le avea CFR Călători, ceea ce nu se întâmplă în Germania sau Franţa.In 25 de ani nu am construit niciun kilometru de cale ferată.Ministerul Transporturilor vrea să reducă cu 40% dimensiunea reţelei de cale ferată, adică cu 4.000 de kilometri, ca măsură pentru adaptarea la „nivelul cererii şi la resursele financiare dispo­nibile".România are în prezent a opta cea mai mare reţea feroviară din Uniunea Europeană, dar nu ştie să o valorifice, în contextul în care după Revoluţie investi­ţiile în calea ferată nu au mai repre­zentant o prioritate pentru cei aflaţi la conducere, ceea ce a dus la degradarea căii ferate.„Măcar să recondiţionăm, modernizăm ce s-a făcut înainte de Revoluţie, nu să desfiinţăm 4000 de kilometri de cale ferată. Este cea mai comodă soluţie, lucrurile trebuie făcute însă pe baza unei analize în care să fie implicate toate ministerele", spune Adrian Stănescu, preşedintele Asociaţiei Inginerilor Feroviari.
5.   Tarul Mihai Necolaiciuc trimis de
(30 mar 2015, 16:56:45
“Ţarul” Mihai Necolaiciuc - aşa cum i se spunea fostului director al companiei CFR a fost condamnat în data de 17 octombrie a anului trecut. A primit patru ani şi şase luni de închisoare.Asta, după ce a dat un “tun” de peste 60 de milioane de euro CFR. Bani care nu au fost niciodată recuperaţi.“Ţarul� CFR a fost trimis în judecată de DNA în patru dosare.Mihai Necolaiciuc s-a sustras anchetelor, fugind în Statele Unite ale Americii, de unde a fost repatriat în cătuşe. Avea şi motive să fugă. Printre achiziţiile făcute de Necolaiciuc, fără licitaţie, la CFR, se numără, spre exemplu, scrumiere de zeci de ori mai scumpe decât preţul de piaţă, flori de milioane de euro, ba chiar şi un costum de scafandru. Toate extreme de “utile” unei companii de căi ferate.CFR-ul lui Necolaiciuc a plătit şi pentru obiecte de lux: mobilă din lemn masiv, pahare de cristal, porţelanuri şi candelabre. A cumpărat şi trandafiri de 7 milioane de euro, a căror plantare a costat peste 700.000 de euro, spun procurorii. Cele mai multe dintre obiectele de lux au ajuns la Snagov, unde CFR avea 22 de hectare de teren pe malul lacului, o cantină şi câteva spaţii de cazare modeste. Pe lângă obiectele de lux, Mihai Necolaiciuc investeşte 20 de milioane de euro pentru amenajarea bazei de la Snagov.Cumpără, afirmă procurorii, materiale de construcţie, cu preţuri supralicitate chiar şi de 100 ori. De exemplu, din facturi reiese că pentru fiecare sac de ciment CFR a plătit 360 de lei, în timp ce preţul pieţei era de 15 lei, iar metrul pătrat de mochetă a costat 600 de lei, în timp ce în magazin aceiaşi marfă costa 80 de lei.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie

HaiHui prin Bucovina

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei