Proiect neagreat

Structura următorului an școlar, considerată de oamenii școlii disproporționată și neadecvată



Potrivit proiectului de ordin al Ministerului Educației, anul școlar 2019-2020 are 35 de săptămâni de cursuri
Potrivit proiectului de ordin al Ministerului Educației, anul școlar 2019-2020 are 35 de săptămâni de cursuri

Structura următorului an școlar, propusă de Ministerul Educației, a iscat nemulțumiri printre profesori și elevi, aceștia considerând că formula pusă în discuție este „total neadecvată și disproporționată”.
Potrivit propunerilor ministerului, anul școlar 2019-2020 se structurează pe două semestre, după cum urmează: semestrul I are 14 săptămâni, dispuse în perioada 16 septembrie 2019 – 20 decembrie 2019, și semestrul al II-lea are 21 săptămâni, dispuse în perioada 13 ianuarie 2020 – 19 iunie 2020.
Astfel, vacanța de iarnă, de la final de an calendaristic, ar urma să se transforme în vacanță intersemestrială, iar următoarea perioadă de recreere este programată în primăvară, pe 3 aprilie, soluții identificate de ministerul de resort pentru ca anul școlar să nu mai fie fragmentat de vacanțe care se succed la intervale mici de timp.
Una dintre problemele semnalate de profesori este disproporția semestrelor, primul fiind cu șapte săptămâni mai scurt decât cel de-al doilea.
Sindicatele sunt de părere că structura propusă de Ministerul Educației este „total neadecvată și disproporționată, nerealistă, inoportună, contrară intereselor beneficiarilor primari ai educației, precum și oricărui principiu pedagogic în materia procesului de predare – învățare – evaluare”.
„În opinia noastră, este o discrepanță mult prea mare între cele două semestre, primul fiind cu un sfert mai mic decât al doilea”, menționează sindicatele, care spun că această modificare nu este în beneficiul nimănui.
O altă propunere vizează ca școala să înceapă pe 9 septembrie, în loc de 16 septembrie, și să se încheie mai devreme cu o săptămână, astfel încât să se poată acoperi 34 de săptămâni de cursuri și o săptămână de “Școala altfel”.
Sindicatele profesorilor cer în continuare dezbateri, susținând că cele două semestre sunt dezechilibrate, fapt ce îi dezavantajează pe elevi, dar și pe profesori.
Probleme ar putea să apară în primul semestru, 14 săptămâni fiind considerate insuficiente în cazul anumitor discipline, îndeosebi pentru cele la care se susține teză și care au o singură oră în orar pe săptămână.
Intervalul este considerat prea scurt pentru predarea materiei, recapitulare, susținerea tezei, încheierea mediilor etc.
Conform proiectului ordinului de ministru prin care se stabilește structura anului școlar 2019-2020, discutat în Comisia de Dialog Social de joi, 14 februarie, elevii vor pierde vacanța intersemestrială pe care o aveau la începutul lunii februarie. Primul semestru se va încheia înainte de vacanța de Crăciun, iar semestrul al doilea va începe imediat după revenirea elevilor la cursuri. În perioada 26 octombrie – 3 noiembrie 2019, clasele din învățământul primar și grupele din învățământul preșcolar vor fi în vacanță.
Potrivit proiectului de ordin al Ministerului Educației, anul școlar 2019-2020 are 35 de săptămâni de cursuri. Anul școlar aflat în desfășurare are 34 de săptămâni.



Recomandări

„Ia românească” – vernisaj în cadrul concursului interjudețean „Trecutul, prezentul și viitorul nostru”

„Ia românească” – vernisaj în cadrul concursului interjudețean „Trecutul, prezentul și viitorul nostru”
„Ia românească” – vernisaj în cadrul concursului interjudețean „Trecutul, prezentul și viitorul nostru”

„Ia românească” – vernisaj în cadrul concursului interjudețean „Trecutul, prezentul și viitorul nostru”

A șaptea ediție a Concursului Interjudețean de Educație civică, voluntariat și proiecte caritabile Trecutul, prezentul și viitorul nostru
A șaptea ediție a Concursului Interjudețean de Educație civică, voluntariat și proiecte caritabile Trecutul, prezentul și viitorul nostru

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Grigore Bocanci pleacă de la conducerea Inspectoratului Școlar, Ciprian Anton, vehiculat ca posibil inspector general

Grigore Bocanci pleacă de la conducerea Inspectoratului Școlar, Ciprian Anton, vehiculat ca posibil inspector general
Grigore Bocanci pleacă de la conducerea Inspectoratului Școlar, Ciprian Anton, vehiculat ca posibil inspector general