Un nou accident s-a produs sâmbătă în „curba morții” de la Prisaca Dornei, după ce un microbuz care circula cu viteză prea mare nu și-a mai putut continua drumul pe carosabil și s-a răsturnat în curtea unui localnic după ce în prealabil a lovit un stâlp de beton.
Accidentul s-a petrecut în jurul orei 10.00, când un microbuz condus de un bărbat în vârstă de 57 de ani, din Sângeorz-Băi, județul Bistrița-Năsăud, care se deplasa din direcția Câmpulung Moldovenesc spre Vama, nu a mai putut fi ținut sub control. Pentru cele șase persoane care se aflau în interior au urmat clipe de coșmar. Mașina a lovit un stâlp de la rețeaua de iluminat, iar apoi s-a răsturnat într-o curte.
La fața locului au fost trimise un echipaj pentru descarcerare, două ambulanțe SMURD și trei ambulanțe ale Serviciului Județean, dar, din fericire, accidentul nu s-a dovedit a fi unul foarte grav. Patru dintre pasageri au scăpat doar cu o sperietură pe cinste, în timp ce alte două persoane, o femeie de 50 de ani și o alta de 48 de ani au fost transportate la Spitalul Municipal Câmpulung Moldovenesc.
Șoferul a fost testat cu aparatul etilotest, care a arătat valoarea 0, dar chiar și așa a fost condus la spital unde i s-au prelevat probe de sânge. Din primele cercetări, vinovat de producerea accidentului este șoferul microbuzului, care nu a redus suficient de mult viteza pentru a evita impactul cu stâlpul și mai apoi răsturnarea autovehiculului.
Curba în care s-a petrecut accidentul de sâmbătă pare una blestemată. În ultimii ani acolo s-au înregistrat mai multe accidente, două dintre ele extrem de grave.
În aprilie 2015, un autotren încărcat cu cherestea, în cabina căruia se aflau trei oameni, s-a zdrobit de o casă situată în curba de la Prisaca Dornei de pe drumul european care leagă Moldova de Ardeal. Din nefericire, toate cele trei persoane aflate în interiorul camionului și-au pierdut viața.
În aceeași curbă, în mai 2013, un autotren încărcat tot cu cherestea s-a răsturnat în curtea aceleiași case. Și de această dată s-au înregistrat victime umane, bilanțul fiind de patru morți.
După accidentul din 2015, pe zona respectivă de drum s-au impus restricții de viteză de 30 km/h, precum și benzi rezonatoare. De asemenea, a fost montată o mașină de poliție din tablă. Toate aceste măsuri au vizat tragerea unui semnal de alarmă în rândul șoferilor pentru a reduce viteza și a evita accidentele rutiere. Din păcate, se pare că pentru unii dintre șoferi regulile sunt făcute doar pentru a fi încălcate.