Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 22 nov 2024 - Anul XXIX, nr. 276 (8805)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9766 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7317 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
luni, 8 februarie 2010
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Limba romana??Nota 4!!! trimis de
( 8 feb 2010, 12:27:09
Autorul articolului, DAN COMAN, ar trebui sa mai studieze un pic limba romana: "Dupa ce A SERVIT masa, Elena Udrea....", din aceasta fraza intelegem ca Elena Udrea si-a pus un sort alb si a inceput sa-i serveasca pe invitati, nu??:) CORECT: "Dupa ce a luat masa, Elena Udrea....". Apoi "...o parte din preoti au urcat...."- acord facut dupa "preoti" si nu dupa "o parte" sau mai bine zis facut dupa ureche!!!CORECT: "....o parte din preoti a urcat..." Avand in vedere ca meseria ta este de jurnalist, meserie in care limba romana trebuie sa fie impecabila, mi-am permis sa-ti fac aceste observatii. Daca erai maturator de strada, nu ti le faceam, in cazul asta nu aveai cu siguranta nevoie de o limba romana perfecta. Succes!!!
1.1  RE: Limba romana??Nota 4!!! trimis de
( 8 feb 2010, 14:16:42
Limba romana este extrem de bogata, chiar si in ceea ce priveste sensurile cuvintelor. A servi masa este sinonim si cu a minca, conform DEX: SERVI, servesc, vb. IV.- Refl. A lua sa man�nce sau sa bea".

Nu sunt specialist in gramatica, dar am dubii si in privinta celeilalte corectii pe care ati facut-o. Pentru ca au urcat preotii, si nu "partea", asa ca mi se pare ca s-a facut corect acordul. Cu ce nu sunt de acord este folosirea sintagmei "din" (care indica directia) si nu "dintre".

1.2  RE: Limba romana??Nota 4!!! trimis de
( 8 feb 2010, 14:36:04
Nu am facut comentariul de adineauri pentru a ma baga in seama. Dar cred ca trebuie sa emitem teorii atunci cand stim cu siguranta ca ceea ce spunem este adevarat. Iar cand spun "stim" am in vedere cunostinte dobandite prin studiu si nu lucruri auzite la o sueta sau pareri emise pe baza simplei formule "cred eu ca asa este". Exista posibilitatea ca aceste pareri emise dupa ureche sa le citeasca si unii oameni neinitiati in subiectul respectiv si sa le ia de bune.
2.   Stati jos!!4 din nou!! trimis de
( 8 feb 2010, 16:18:11
Domnul CRITIC, acum este evident ca sunteti autorul articolului si incercati sa va aparati "scaparile". Cum ati spus si dvs., "emitem teorii cand stim...ca ceea ce spunem este adevarat". Eu nu am emis nicio teorie, am facut doar o observatie pertinenta si de ajutor, sper, pentru dvs., si nu in ultimul rand, cunoscator al problemelor legate de limba romana. Nu sunt chestiuni legate de "sensurile" limbii romane, ci de respectarea unor norme bine stabilite. Nu sunt lucruri "auzite la o sueta" (mi-ar parea bine daca s-ar discuta astfel de chestiuni la suete), ci reguli care pot fi regasite in orice gramatica a limbii romane.
Atunci cand cautati un cuvant in dictionar, trebuie sa stiti si semnificatia abrevierilor: REFL. este prescurtarea de la reflexiv, mai exact "a se servi". In cazul in care ati fi vrut sa folositi acest verb cu sensul de "a lua sa manance", varianta corecta a frazei ar fi fost "Elena Udrea S-A SERVIT....", iar in acest context nu avea ce sa caute cuvantul "masa".
3.   Stati jos!!4 din nou!! 2 trimis de
( 8 feb 2010, 16:32:18
Si ca sa-mi continui idea, domnule CRITIC, varianta oferita de mine ar fi sunat mai bine si corect. In ceea ce priveste a doua chestiune, uzul limbii a impus si regula acordului prin atractie, mai exact s-ar putea face acordul si cu "preotii", dar nu intr-o romana foarte corecta. Corect ar fi sa se faca acordul cu "o parte". Explicatia dvs. cum ca "au urcat preotii si nu partea" este absolut puerila si amuzantahappy Parca spuneati ceva de genul ca sa nu ne dam cu parerea dupa ureche si in necunostinta de cauza??:) Chiar asta ati facut!!! Sunteti un pic contradictoriu, nu credeti??
Sunt foarte sigur ca in viitor nu veti mai face astfel de erori, iar onestitatea e mai presus decat toate. De ce sa nu fi spus: "N-am stiut....acum stiu...multumesc pentru observatii". Succes in continuare!
3.1  RE: Stati jos!!4 din nou!! 2 trimis de
( 8 feb 2010, 18:30:53
Nu sunt autorul articolului. M-am documentat, insa. pentru dvs. Puneti mina pe carte si cititi "Gramatica limbii romane, vol.II, Enuntul" (noua gramatica a limbii romane), pag. 373 / 391 si veti vedea ca am dreptate.
3.2  RE: Stati jos!!4 din nou!! 2 trimis de
( 8 feb 2010, 19:03:33
Din pacate pentru dvs., domnule "jurnalist" CRITIC, eu de obicei stau cu cartea in mana, nu ca dvs., doar cand sunteti provocat. Dar se pare ca ORGOLIUL este mult prea mare! Gramatica academica pe care ati citat-o, aparuta sub denumirea "Gramatica limbii romane, vol. II, Enuntul", o cunosc destul de bine. La paginile enumerate de dvs. nu exista NIMIC care sa aiba de a face cu observatiile mele si cu atat mai mult care sa contrazica ceea ce am sustinut eu. Chiar nu inteleg de ce ati citat aleatoriu niste pagini fara nicio legatura cu "polemica" noastra. Pana la urma, in ce sens aveti dreptate?? Deosebirea dintre noi doi este ca eu sunt foarte sigur pe ceea ce sustin, in schimb dvs. n-aveti niciun fundament pentru ceea ce incercati sa demonstrati. Nici macar Gramatica academica nu va ajuta. Succes in continuare!!!
3.3  RE: Stati jos!!4 din nou!! 2 trimis de
( 8 feb 2010, 20:12:44
Inseamna ca habar nu aveti sa cititi sau nu puteti intelege ceea ce cititi. In aceste conditii, dialogul nostru s/a incheiat. Se vede ca sunteti rau intentionat si nu vreti sa acceptati ca ati gresit.
3.4  RE: Stati jos!!4 din nou!! 2 trimis de
( 8 feb 2010, 20:57:25
Faptul ca inca va mai raspund demostreaza ca nu sunt rau intentionat si ca am multa rabdare cu persoanele mult prea orgolioase. Intotdeauna mi-am recunoscut culpa daca mi s-a demonstrat ca nu am dreptate, ceea ce va recomand si dvs. Orgoliul chiar nu ma caracterizeaza. Dar dvs. nu mi-ati demonstrat absolut NIMIC pana acum. Eu cred ca dvs. n-ati citit acele pagini enumerate ca sa realizati ca nu au NIMIC de-a face cu chestiunile gramaticale discutate de noi. Va rog sa-mi citati exact paragraful din Gramatica academiei care imi anuleaza cele doua observatii!!! Dar evident ca nu aveti ce cita, pentru ca unora le place sa vorbeasca in plus si fara acoperire, negandindu-se ca mai exista si persoane care pot verifica orice informatie postata intr-un comentariu. Mult succes in continuare!!!
4.   Constatare trimis de
( 8 feb 2010, 19:13:47
Vai, vai, am aflat ca mama prea luminatei ministrese Udrea este din Malini. Chiar ma gandeam de unde a venit pricopsita asta, avand atat tupeu. Normal, din Moldova, ca si Andreea Marin si Mihaela Radulescu. Macar astea 2 nu s-ar gardu asa de des.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie

HaiHui prin Bucovina

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei