Preşedintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport, Elena Frandeş, afirmă că şoferii profesionişti rămân "fără pâine" odată cu suspendarea permisului de conducere pentru o încălcare minoră a unei reguli de circulaţie şi cere permise de conducere "separat" pentru profesionişti şi amatori.
Preşedintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport, Elena Frandeş, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă la Târgu Mureş, că este necesar ca în legislaţie să se opereze o diferenţiere între permisele de conducere pentru şoferii profesionişti şi cei amatori, cum se întâmplă în alte ţări europene, precum Italia, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Frandeş a explicat că, în prezent, şoferii profesionişti care se aleg cu suspendarea permisului de conducere pentru o încălcare minoră a unei reguli de circulaţie nu mai pot lucra şi rămân "fără pâine".
"La nivel naţional avem o problemă mare legată de permisele de conducere ale şoferilor profesionişti. În momentul de faţă, permisul de conducere pentru şoferii amatori este împreună cu permisul de conducere al şoferilor profesionişti. În cazul în care un şofer profesionist venit în ţară încalcă o regulă de circulaţie, automat i se suspendă permisul şi rămâne fără pâine, fără un loc de muncă. De aceea, sugerăm să se facă separat, permis de conducere pentru şoferii amatori şi permis de conducere pentru profesionişti, la fel cum este în Italia. În sensul în care el vine acasă în cele două săptămâni libere şi cu maşina personală a săvârşit o oarecare abatere, i se ia permisul de amatori, dar rămâne cu cel profesionist, să meargă să lucreze. Nu rămâne fără pâine", a arătat Frandeş.
Preşedintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport a arătat că, dacă se va da curs acestei idei, ar trebui instituite examene mai dificile pentru permisele de conducere ale şoferilor profesionişti.
În acelaşi context, mai mulţi lideri sindicali din domeniul transporturilor din ţară au apreciat că şoferii de TIR din România care fac curse externe sunt discriminaţi faţă de colegii lor de către angajatori în ceea ce priveşte retribuţia, cazarea sau timpii de muncă, unii lucrând în "condiţii inumane". Ei au precizat că speră să se adopte o directivă europeană care să reglementeze aceste aspecte.
Potrivit lui Frandeş, la sindicatul pe care îl reprezintă sunt afiliaţi în jur de 1.000 de şoferi de TIR, angajaţi de firme europene de transport.