PDL consideră că Ministerul Transporturilor îşi asumă vina pentru eşecul privatizării CFR Marfă prin returnarea banilor de garanţie şi a acelor cei din contul escrow către GFR şi cere o verificare din partea Corpului de Control al premierului.
Vicepreşedintele PDL Alexandru Nazare a făcut această precizare într-o o conferinţă de presă, arătând că este inadmisibil că, după atâta tevatură, ministerul returnează banii cu o "seninătate de nedescris" şi operatorul privat nu are nimic de suferit, în schimb, statul pierde bani şi credibilitate.
"Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a anunţat faptul că banii în formă de garanţie şi cei viraţi în contul escrow de către GFR vor fi returnaţi de către Ministerul Transporturilor. Prin acest lucru Ministerul Transporturilor şi Guvernul USL nu face decât să îşi asume vina pentru eşecul acestei privatizări. Se vede, astfel, că acele condiţii suspensive care au fost cuprinse în strategia de privatizare, preluate în contractul de privatizare semnat, au făcut de aşa natură încât operatorul privat ajuns până la finalul procedurii GFR să nu aibă nimic de suferit în cazul eşecului privatizării. În schimb, statul are foarte multe de suferit: pierde bani, pierde credibilitate şi compromite de fapt un viitor demers în privinţa acestei privatizări", a spus Nazare.
El a arătat că este inadmisibil că nimeni nu este tras la răspundere pentru eşecul acestei privatizări.
"Mi se pare inadmisibil după toată tevatura făcută în acest caz să asistăm la un act cum am asistat astăzi, în care, cu o seninătate de nedescris, Ministerul Transporturilor returnează aceşti bani. Mi se pare inadmisibil când vedem că se întâmplă acest lucru, că totuşi nimeni nu este tras la răspundere", a mai spus Nazare.
El a adăugat că sunt multe incertitudini şi întrebări la care Guvernul nu răspunde şi PDL solicită un control al Corpului de Control al prim-ministrului.
"Vă imaginaţi cât de dificlă este în momentul de faţă relansarea acestei privatizări. Şi sunt şi foarte multe incertitudini şi întrebări la care Guvernul, prim-ministrul, Ponta, ministrul Transporturilor nu răspund (...). Nu ştim cine sunt responsabilii pentru acest eşec, nu există un control. Noi solicităm un control din partea Corpului de Control al prim-ministrului să ştim cine este responsabil", a afirmat Nazare.
El a arătat că moţiunea simplă a PDL pe această temă semnalează "câteva lucruri care sunt de domeniul absurdului".
"În primul rând, că avem un consultant, care a efectuat privatizarea, care a fost plătit de două ori. În al doilea rând avem peste 500 de mii de euro daţi pentru publicitate cu o săptămână înainte de depunerea ofertelor. Unde s-au dus aceşti bani? Mai mult decât atât, CFR Marfă a fost timp de patru, cinci luni de zile paralizat (...). Ce propunem? În primul rând vrem să vedem din partea acestui Guvern că îşi asumă o strategie de finanţare a sectorului feroviar (...). În al doilea rând, cerem imperativ să fie făcută o reevaluare a activelor CFR Marfă, dacă se face o viitoare privatizare. Cerem ca viitoarea strategie de privatizare să fie dezbătută transparent, cu implicarea Parlamentului”, a mai spus Nazare.