Capacitatea feroviară de transport pe ruta Constanţa - Mangalia va fi mărită, începând cu 1 octombrie, pentru preluarea traficului de pasageri estimat ca urmare a închiderii podului rutier Agigea, a anunţat, luni, CFR Călători.
Potrivit sursei citate, în perioada 1 octombrie - 29 noiembrie 2013, de luni până vineri, vor circula suplimentar: trenul Regio 11831 Constanţa (plecare la 12.15) - Mangalia (sosire la 13.33), trenul Regio 11832 Mangalia (plecare 17.50) - Constanţa (sosire 19.02) şi vor fi suplimentate cu vagoane trenurile aflate în circulaţie.
"De asemenea, pentru a veni în sprijinul pasagerilor, se vor adapta şi orariile de plecări/sosiri ale trenurilor Regio 8381, 8389, 8390, 8391 Constanţa - Mangalia şi retur", se mai arată într-un comunicat transmis MEDIAFAX.
CFR Călători recomandă tuturor pasagerilor ca, înainte de efectuarea călătoriei, să se asigure că au achiziţionat bilet pentru a evita taxarea suplimentară în tren şi/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.
Pentru informaţii actualizate despre circulaţia trenurilor, călătorii sunt rugaţi să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro<http://www.cfrcalatori.ro>, să sune la 021/9521 sau să se adreseze personalului CFR Călători din staţii.
Traficul rutier pe podul de la Agigea va fi restricţionat la maxim 3,5 tone de la 1 octombrie, astfel încât vor mai putea circula doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, iar din iunie anul viitor podul va fi închis, timp în care se va lucra la podul de la Poarta 10 ca variantă alternativă.
"De la 1 octombrie trebuie să restricţionăm traficul pe podul actual (n.r. - de la Agigea) la maxim 3,5 tone, astfel că pe pod vor mai putea trece doar maşinile mici şi microbuzele de şcoală, circulaţia tuturor celorlalte autovehicule - camioane, autobuze, inclusiv cele aparţinând transportului în comun - urmând să fie oprită. Traficul maşinilor sub 3,5 tone va fi monitorizat 24 de ore din 24 în privinţa degradării care, în ultima perioadă, s-a accelerat într-un ritm foarte rapid, fiind afectată structura de rezistenţă. Dacă va apărea o situaţie de pericol iminent cei de la CNADNR au de la mine mandat să oprească imediat traficul. Siguranţa celor care folosesc podul este prioritară", a declarat, vineri, la Constanţa, premierul Victor Ponta.
Premierul a spus că în ceea ce priveşte situaţia autovehiculelor de intervenţie pentru situaţii de urgenţă care au peste 3,5 tone, acestea evident vor trece pe pod, fiind o situaţie de urgenţă.
"Nu de la o maşină de pompieri se degradează podul, dar dacă trec zilnic maşini grele evident că degradarea se accentuează", a spus Ponta.
Potrivit lui Ponta, autorităţile implicate vor face o monitorizare exactă şi vor fi puse la dispoziţie toate resursele necesare pentru ca podul de la Poarta 10 (n.r. - podul de peste Canal de la Poarta 9 - 10 a Portului, aflat în prelungirea autostrăzii, care are şi o bretea ce duce la Agigea) să fie terminat până în luna mai 2014, astfel încât atunci când va fi închis complet traficul pe podul de la Agigea celălalt să-l poată suplini.
"Din iunie 2014 se închide podul actual pentru reparaţii în măsura în care există soluţie alternativă cu podul de la Poarta 10", a spus Ponta.
Premierul a adăugat că va fi mărită capacitatea de transport feroviar pentru navetişti şi că, de asemenea, săptămâna viitoare de la Galaţi va fi adus bacul pentru transportul tirurilor "ca să nu ocolească o sută şi ceva de kilometri.
"Am mai luat decizia ca, în privinţa traficului greu, care va fi cel mai afectat, Consiliul Judeţean Constanţa să suspende taxa pentru drumurile judeţene, urmând ca prejudiciul creat bugetului judeţean să fie compensat din fondul de rezervă al Guvernului", a mai spus Ponta.
Premierul a recunoscut că reprezentanţii CNADNR nu au fost de acord cu soluţia aleasă şi că, din punct de vedere tehnic, podul ar fi trebuit să fie închis.