Guvernul analizează mai multe variante pentru atragerea, la Ministerul Educaţiei, a unor sume cu care să fie finalizate lucrările de investiţii la unităţile şcolare aflate în şantier de ani de zile, al căror număr se ridică la aproximativ 1.400, a anunţat, vineri, la Buzău, ministrul Remus Pricopie.
Potrivit ministrului Educaţiei, la nivelul întregii ţări ar fi 1.400 de obiective de investiţii neterminate pentru care se caută soluţii de finanţare astfel încât elevii să poată învăţa în condiţii normale, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Remus Pricopie a precizat că se lucrează pe mai multe variante care să ducă la atragerea fondurilor şi în final la finalizarea mai rapidă a acestor şcoli aflate în şantier, unele de mai mulţi ani.
"Am analizat la nivelul Guvernului această problemă, pentru că sunt implicate mai multe ministere, nu doar cel al Educaţiei, ci şi cel al Fondurilor Europene, al Dezvoltării, al Finanţelor. Se lucrează cu mai multe variante, nu se exclud una pe alta, toate să conducă la finalizarea mai rapidă a obiectivelor. O soluţie ar fi de a folosi o parte din banii necheltuiti din fonduri structurale, de a-i orienta către programul regional şi să continuăm aceste obiective. A doua variantă este legată de perioada 2014-2020 . Pregătim modul în care vor fi distribuiţi bani prin programe, premierul a cerut să fie în cadrul programului Regio o componentă distinctă «infrastructura educaţională». Sperăm să fie aprobată, este vorba de 700 de milioane de euro pentru a finaliza obiectivele începute dar şi pentru cele care necesită reparaţii, sunt şcoli cu vechime de până la o sută de ani care au nevoie de reparaţii capitale. Dacă obţinem acest lucru, şi cred că vom reuşi, 700 de milioane ar însemna echivalentul investitiei în educaţie în 20 de ani şi am parcurge acest proces în patru - cinci ani", a declarat Pricopie.
Ministrul Educaţiei a adăugat că se va analiza clar unde vor fi dirijaţi banii, în condiţiile în care în perioada 2007-2008 s-ar fi alocat bani pentru clădiri cu foarte puţini copii ori chiar fără elevi, situaţie considerată de către oficial drept inadmisibilă.