Peste 80% dintre românii care deţin un telefon mobil spun că au preferat să cumpere aceste terminale noi, indiferent că este vorba de un telefon obişnuit sau de smartphone, această opţiune fiind susţinută de ofertele operatorilor telecom, dar şi de garanţia utilizării fără probleme, potrivit GfK.
"Preferinţa pentru nou este susţinută în mare parte de ofertele avantajoase ale operatorilor de telefonie la aparatele noi, dar şi de dorinţa de a deţine un telefon proaspăt ieşit din fabrică, ca o garanţie a unei utilizări cât mai îndelungate şi fără probleme", se arată în cercetarea GfK Temax.
Potrivit sursei citate, valoarea totală a pieței de telefoane mobile şi smartphone-uri noi a crescut cu 18% în primul trimestru din 2013, față de aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând 88 de milioane de euro, valoare estimată nesubvenționată.
Noile modele de smartphone-uri lansate în ultima perioadă au contribuit la creşterea acestui segment cu 58%, în timp ce segmentul de telefoane mobile obişnuite a înregistrat o scădere de 29%.
"Există însă şi o categorie de utilizatori cu o sensibilitate crescută la preţ care preferă device-urile la mâna a doua, achiziţionate în special de la alte persoane, evitând interacţiunea cu canalele oficiale (magazine online sau offline)", se mai arată în studiul GfK.
Persoanele care se orientează către achiziţionarea unui telefon obişnuit la mâna a doua sunt în special cele care deţin cartele telefonice, pentru că nu necesită o investiţie foarte mare, în schimb majoritatea abonaţilor (95%) preferă terminale noi.
Când vine vorba de smartphone-uri, bărbaţii, persoanele care au venituri personale scăzute (mai mici de 1.000 lei), tinerii cu vârste între 19 şi 24 de ani, dar şi utilizatorii de cartele telefonice sunt interesaţi să le achiziţioneze la mâna a doua. Conform studiului, pentru aceste segmente, dorinţa de a fi în pas cu tehnologia avansată se confruntă cu constrângerile de buget, la final beneficiul de a avea un gadget nou nemaifiind relevant.
Dintre proprietarii de smartphone-uri second hand, 75% au declarat că au preferat să cumpere de la o altă persoană, în vreme ce doar 10% s-au orientat către site-uri de vânzare - cumpărare.
Tendinţa este similară şi pentru produsele IT, 83% dintre românii care deţin un computer (desktop sau laptop) spun că l-au achiziţionat nou, o alegere influenţată de dorinţa de a beneficia de garanţie, evitând astfel eventuale probleme care pot apărea în cazul produselor IT second hand.
Aceste concluzii fac parte din GfK România Omnibus şi sunt reprezentative la nivel naţional pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, cu o marjă de eroare +/- 3%.