Preşedintele PDL, Vasile Blaga, a declarat, marţi, că punctul de vedere al Consiliului Legislativ asupra proiectului de revizuire a Constituţiei confirmă criticile PDL în ceea ce priveşte modificările propuse, în special în ceea ce priveşte preşedintele parte a puterii executive şi referendumul.
Blaga a fost întrebat cum vede avizul Consiliului Legislativ asupra proiectului de revizuire a legii fundamentale.
"Cum ne aşteptam, o mare parte dintre observaţiile pe care noi le-am făcut, PDL, se regăsesc în poziţiile Consiliului Legislativ. Noi discutam de o Constituţie revanşardă, de faptul că preşedintele este scos din puterea executivă, că practic discutăm de o republică parlamentară - eu îi spun semi-parlamentară doar pentru faptul că le-a fost frică să treacă la alegerea preşedintelui prin vot direct - pentru că atribuţiile i le-au scos. De la desemnarea premierului, de la responsabilităţile pe care le are un preşedinte în situaţiile de conflict cu justiţia, miniştri ai Guvernului şi aşa mai departe. Cel mai important, faptul că l-au scos din puterea executivă", a declarat Blaga.
De asemenea, el a precizat că prevederile din proiectul de revizuire asupra cărora Consiliul Legislativ a ridicat un semn de întrebare priveşte referendumul şi convocarea acestuia, ce poate fi cenzurat de Parlament.
"Referirile la referendum, nu poate Parlamentul să treacă peste voinţa populară până la urmă, că şi Parlamentul este ales tot de popor, deci nu poţi să nu ţii cont de voinţa poporului atunci când sute de mii de oameni se pronunţă în dorinţa de a organiza un referendum, să vii tu pur şi simplu să spui că nu pot să desfăşoare acest referendum", a mai spus liderul PDL.
Blaga a precizat că PDL este de acord cu punctul de vedere al Consiliului Legislativ.
Consiliul Legislativ a dat un aviz favorabil proiectului de revizuire a Constituţiei, însă cu o serie de observaţii. În avizul Consiliului Legislativ, obţinut de MEDIAFAX, sunt semnalate o serie de inadvertenţe sau propuneri contradictorii în proiectul de revizuire a Constituţiei, atât în ceea ce priveşte Parlamentul, cât şi în cazul referendumului sau raporturilor dintre şeful statului şi Legislativ, precum şi în cazul regimului proprietăţii, cât şi în cel al normelor privind presa.