Ministrul delegat pentru Turism, Maria Grapini, spune că şoferii de autocare şi microbuze ar trebui testaţi o dată la şase luni, pentru evitarea producerii unor evenimente ca cel din Muntenegru, şi, totodată, să nu mai fie posibil ca o persoană de altă profesie să fie şofer de autocar în concediu.
Ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, a declarat, vineri, la Braşov, că că în şedinţa de Guvern de săptămâna aceasta a ridicat problema despre acreditarea şi certificarea transportatorilor din turism şi că până în septembrie trebuie revizuită toată legislaţia legată de autorizaţii date atât mijloacelor de transport, cât şi conducătorilor auto pentru transportul persoanelor, transmite corespondentul MEDIAFAX.
"Personal, am dispus să nu existe posibilitatea ca o persoană de altă profesie să fie şofer de autocar în concediu, pentru că lucrează cu vieţi omeneşti. Cred foarte mult că abilităţile, viteza de reacţie sunt păstrate vii dacă faci curent această activitate. Pe de altă parte, văd necesitatea ca o dată la şase luni conducătorii auto (de autocar - n.r.) să fie verificaţi cu toate testele posibile, de la starea de sănătate, putea să facă infarct şoferul, până la testul psihologic şi îndemânare", a spus ministrul.
Ministrul a mai spus că, în cazul accidentului din Muntenegru, agenţia de turism a avut un contract extrem de corect şi bine întocmit cu transportatorul şi "acel contract prevede foarte clar că toată obligaţia şi responsabilitatea de a transporta în bune condiţii pasagerii aparţine transportatorului".
Şoferul autocarului care s-a răsturnat în Muntenegru, George Ciobanu, nu avea contract de muncă la firma care asigura transportul, nici avizele medical şi psihologic, a declarat, vineri, Adrian Kritikos, inspector la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
Inspectorul Adrian Kritikos a spus că imediat după producerea accidentului a fost în control la sediul firmei Gregory Tour, căreia îi aparţinea autocarul implicat în accident, iar patronul acesteia nu a putut prezenta contractul de muncă, avizul medical şi cel psihologic pentru George Ciobanu.
Patronul firmei avea opt şoferi angajaţi, dintre care şapte aveau acte în regulă, a precizat Adrian Kritikos.
În urma verificărilor, inspectorul ISCTR a anunţat că s-au găsit mai multe nereguli, motiv pentru care patronul firmei Gregory Tour, Ştefan Grigore, a primit dublul amenzii maxime.
Un autocar al firmei Gregory Tour, în care se aflau turişti români, s-a răsturnat într-o prăpastie, duminică, în jurul orei 18.00, ora României. În urma accidentului şi-au pierdut viaţa 18 persoane, printre care şi şoferul autocarului, iar alte 29 au fost rănite. Răniţii au fost aduşi în România marţi, cu două aeronave militare, şi internaţi la spitalele Universitar, Floreasca, Elias şi Bagdasar-Arseni.
Autocarul era condus de George Ciobanu, care lucra ca şofer în cadrul Poliţiei Capitalei, la Logistică. Potrivit oficialilor din Poliţia Capitalei, el lucra din septembrie 2012 şi la firma care a transportat turiştii în Muntenegru.
Patronul firmei Gregory Tour, Ştefan Grigore, declara marţi, după ce a fost audiat la Parchetul instanţei supreme, că George Ciobanu, care era şi angajat al Poliţiei Capitalei, a fost "detaşat temporar" pentru această deplasare de la o firmă patronată de fiul acestuia, după ce angajatul programat iniţial pentru cursă a intrat în concediu.
Parchetul instanţei supreme face o anchetă în cazul accidentului, sesizându-se din oficiu pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Secţia de urmărire penală şi criminalistică a Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a cerut sprijinul autorităţilor din Muntenegru în acest caz, au precizat reprezentanţii instituţiei.
Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind dublul limitei admise pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, citate de presa locală.