Premierul Ponta declară că nu poate în prezent decât să ceară Ministerului Transporturilor ca la CFR Marfă, unde a rămas un singur ofertant, să negocieze foarte bine, după declararea câştigătorului, planul de investiţii, modul de păstrare a locurilor de muncă şi capacitatea de dezvoltare a companiei
"Nu pot acum decât să cer Ministerului Transporturilor să negocieze foarte bine după declararea câştigătorului, că a mai rămas un singur competitor, să negocieze foarte bine. Partea de preţ e stabilită în condiţiile iniţiale, însă ceea ce e mult mai important decât preţul este planul de investiţii, modul de păstrare a locurilor de muncă şi, practic, capacitatea de dezvoltare a companiei în anii care urmează", a spus Ponta.
El a apreciat că procedura de privatizare a CFR Marfă a fost cea mai transparentă posibil şi a precizat că aşteaptă finalizarea acestei procedur, dar nu şi ca toată lumea să fie mulţumită.
"Când nu am privatizat Oltchim, mă critica toată lumea că de ce n-am privatizat. Acum, dacă am privatizat CFR Marfă, mă critică că de ce am privatizat", a adăugat Ponta.
GFR este singurul investitor rămas în cursă pentru privatizarea CFR Marfă, după retragerea asocierii Transferoviar Grup - Donau Finanz şi companiei americane OmniTRAX.
Licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile companiei porneşte de la 180 milioane de euro. Termenul pentru depunerea ofertelor de cumpărare a expirat miercuri, la ora 12:00, câştigătorul urmând să fie desemnat joi.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.