Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat marţi că dezvoltarea infrastructurii şcolare este caracterizată de valuri de entuziasm pentru construcţia de obiective, urmate de valuri de pauză în finanţarea lor şi a precizat că cele nefinalizate ar putea fi continuate cu fonduri structurale.
"Infrastructura şcolară - ştim cu toţii care este situaţia. Avem valuri de entuziasm, care se măsoară prin hotărâri de guvern succesive pentru construcţia de campusuri şcolare şi alte obiective, după care avem valuri de pauză în finanţarea acestor obiective. Avem procese multe, avem instituţii care nu au putut să-şi onoreze plăţile, contractele. Ce poţi face în situaţia asta? Să faci o fotografie a situaţiei, să te sperii şi să fugi, sau să o iei metodic şi una câte una, să încerci să le rezolvi", a declarat ministrul.
În opinia lui Pricopie, cea mai importantă problemă este clarificarea situaţiei acestor obiective, ministrul precizând că, la nivelul Guvernului, s-a hotărât deja să se facă un inventar, pentru a vedea ce obiective sunt şi dacă sunt sau nu copii în zonele respective.
"Aceasta e prima componentă, să ştim exact care este situaţia. Şi situaţia este gravă. A doua este să identifici sursele de bani prin care să continui acele obiective. De exemplu, vinerea trecută, în Guvern s-a discutat situaţia fondurilor structurale în perioada 2014 - 2020. (...) S-a discutat la Bruxelles, dar deocamdată nu s-a oficializat, dar avem semnale că Bruxelles-ul va fi de acord cu utilizarea acestor fonduri, inclusiv pentru investiţii începute, sub rezerva unei evaluări exacte, pentru a şti unde intră finanţarea europeană în fiecare obiectiv", a explicat ministrul.