Reţeaua de magazine Chicco a lansat un program de tip "rabla" pentru cărucioare şi scaune de maşină pentru copii, în contextul în care peste 80% din aceste accesorii sunt folosite, în medie, de câte patru serii de copii, a spus Ruxandra Burcea, directorul Chicco.
"Un cărucior se foloseşte în medie de câte patru copii. Cărucioarele se dau mai departe la frate, la fin, la cumnat sau la prieten. În România, 80% dintre cărucioare sau scaune de maşină pentru copii sunt folosite de câte patru generaţii", a spus Ruxandra Burcea la o conferinţă.
Ea crede că doar 20% dintre copii beneficiază de cărucioare noi.
Cele mai scumpe cărucioare costă între 2.000 şi 4.000 de lei, iar cele mai ieftine ajung la 400-1.500 de lei.
"La noi, din cauza sărăciei, aceste produse se dau mai departe. Este grav să foloseşti un căucior sau scaun de maşină perimat tehnic şi care nu are toate sistemele de siguranţă. În fiecare an sunt noi descoperiri în domeniu", a mai spus Ruxandra Burcea.
Aceasta a afirmat că piaţa produselor pentru nou născuţi şi copii s-a contractat în ultimii ani cu câte 7-10%, atât din cauza diminuării puterii de cumpărare a populaţiei, cât şi a scăderii ratei natalităţii.
Chicco, divizia de obiecte şi jucării pentru copii a companiei de turim Paralela 45 Turism, a lansat un program de tip buy back prin care orice posesor al unui cărucior sau scaun auto pentru copii vechi îl poate aduce în unul dintre magazinele proprii sau îl poate trimite prin curier şi primeşte în schimb un voucher de 25% pentru următorul pachet de cumpărături, indiferent de valoarea acestuia. Pot fi trimise cărucioare şi scaune auto de orice tip şi marcă.
"Cărucioarele care nu mai pot fi folosite vor fi distruse, iar cele care sunt încă în stare bună vor fi donate celor care au nevoie de ele", a mai spus Ruxandra Burcea.
Cu afaceri de circa 5 milioane de euro, importatorul de jucării Chicco face parte din Paralela 45 Turism, care operează agenţia de turism cu acelaşi nume şi care este deţinută de familia lui Alin Burcea.
Reţeaua deţine 9 magazine situate în marile oraşe, precum şi un magazin online.