IMM-urile trebuie să-şi eficientizeze costurile, să crească performanţa afacerii şi randamentul angajaţilor pentru a putea face faţă situaţiei economice actuale şi pentru a rămâne competitive, a declarat marţi directorul executiv al companiei de soluţii informatice Ymens, Bogdan Balaci.
"Doar 11% din IMM-urile româneşti au investit în soluţii IT, 35% nu folosesc internetul pentru comunicare, doar 16% au site web propriu şi numai 4% efectuează tranzacţii online. Aceste cifre trebuie îmbunătăţite pentru a creşte performanţa business-ului şi a eficientiza costurile", a afirmat Balaci la conferinţa "Mediafax Talks about SMEs" organizată de Mediafax în parteneriat cu Asociaţia Română a Băncilor (ARB).
El a arătat că doar circa o treime dintre firmele româneşti cunosc de exemplu ce înseamnă platforma cloud, în timp ce 80% dintre companiile din top Fortune 500 utilizează această soluţie informatică ce permite firmelor reducerea costurilor, creşterea performanţei afacerii şi randamentul angajaţilor, prin servicii precum arhivarea documentelor, evidenţa facturilor, gestionarea sarcinilor de lucru şi a pontajelor, a informaţiilor destinate recrutării de personal, intranet, videoconferinţă sau acces la legislaţie.
La rândul său, directorul de vânzări al Garanti Leasing, Oana Stoenescu, apreciază că un antreprenor experimentat caută calitate pentru a câştiga timp şi bani. Atunci când decide să investească, o companie vrea ca investiţia să sporească valoarea firmei sau să aducă venituri suplimentare, să se autosusţină financiar şi să nu fie supradimensionată comparativ cu afacerea actuală, potrivit lui Stoenescu.
Conferinţa Mediafax Talks about SMEs, aflată la cea de-a şasea ediţie, analizează printre altele situaţia IMM-urilor, legislaţia în domeniu şi accesul la fonduri europene, finanţare bancară şi sprijin din partea statului.