Numărul secretarilor de stat din Ministerul Muncii creşte de la doi la patru, prin reorganizarea instituţiei fiind creat un nou post în subordinea ministrului Muncii şi unul pentru ministrul delegat pentru Dialog Social.
Hotărârea privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a fost publicată marţi în Monitorul Oficial.
Potrivit actului normativ, în cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice funcţionează ministrul delegat pentru Dialog Social, care în activitatea sa este ajutat de un secretar de stat, numit prin decizie a premierului. Atribuţiile secretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului delegat pentru Dialog Social.
Hotărârea de Guvern stabileşte că ministrul delegat pentru Dialog Social îndeplineşte următoarele atribuţii: coordonează dialogul social la nivel naţional, pregăteşte, elaborează, negociază şi urmăreşte încheierea înţelegerilor cu partenerii sociali reprezentativi la nivel naţional, potrivit legii, iniţiază, coordonează şi urmăreşte realizarea programelor de dezvoltare a relaţiilor de parteneriat social în colaborare cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, patronatele, sindicatele şi alte structuri ale societăţii civile organizate, precum şi cu organisme şi instituţii intemaţionale în domeniu.
De asemenea, ministrul delegat trebuie să participe la reuniunile Consiliului Naţional Tripartit pentru Dialog Social, să informeze Guvernul cu privire la solicitările formulate de partenerii sociali în vederea analizării posibilităţii soluţionării lor, să sprijine activitatea de dialog social desfăşurată la nivelul administraţiei publice centrale şi locale şi să coordoneze constituirea şi gestionarea bazei de date şi registrele de evidenţă privind organizaţiile patronale, sindicale şi alte organizaţii ale societăţii civile.
Hotărârea de Guvern privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii mai prevede faptul că ministrul Muncii este ajutat în activitatea de conducere de trei secretari de stat, numiţi prin decizie a premierului, în condiţiile în care până în prezent existau doar doi secretari de stat, pentru asistenţă socială şi pentru politicile care ţin de piaţa muncii.
Purtătorul de cuvânt din Ministerul Muncii, Iolanda Stăniloiu, a precizat pentru MEDIAFAX că noul secretar de stat va gestiona activităţile care ţin de Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), dar şi de alte fonduri accesate de minister pentru diferite programe.
"Funcţiile de ministru, ministru delegat pentru Dialog Social şi de secretar de stat sunt funcţii de demnitate publică, potrivit legii. Secretarii de stat coordonează activităţile delegate prin ordin al ministrului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice", se arată în Hotărârea de Guvern.
De asemenea, în Ministerul Muncii va mai fi un post de preşedinte cu rang de secretar de stat pentru gestionarea adopţiilor, după de Oficiul Român pentru Adopţii a fost preluat de către minister, în urma reorganizării.
Atribuţiile Ministerului Muncii în domeniul adopţiei sunt: avizarea cadrului normativ în domeniui adopţiei şi al armonizării legislaţiei interne în materia adopţiei cu normele şi principiile prevăzute de tratatele şi convenţiile internaţionale la care România este parte, precum şi în vederea aplicării efective a acestora, elaborarea şi aprobarea Strategiei naţionale în domeniul adopţiei, coordonarea şi monitorizarea implementării politicilor şi strategiilor în domeniul adopţiei.