Guvernul USL doreşte încurajarea şi susţinerea "brokerilor cunoaşterii", aceştia fiind descrişi drept profesionişti hibrizi care au capacitatea de a înţelege rapid un domeniu şi care identifică rapid potenţialul, frontierele şi provocările cheie.
Acest obiectiv este trecut în programul de guvernare la capitolul educaţie.
Brokerii cunoaşterii, se arată în program, au competenţe antreprenoriale, au capacitatea de a identifica idei interesante, au priceperea de a organiza echipe şi abilitatea de a cataliza dezvoltarea de noi idei.
În aceste sens, USL consideră oportun crearea cadrului normativ necesar pentru ca universităţile, instituţiile guvernamentale şi companiile să lucreze împreună pentru creşterea bunăstării societăţii, prin: autonomie în structurarea relaţiilor parteneriale; garantarea libertăţilor academice în exercitarea profesiunii, dar şi cuprinderea unui procent de cel puțin 10 la sută din populaţia activă în programe de formare continuă.
Acelaşi document prevede ca obiectiv "Şcoala inovativă", pornind de la motivarea cadrelor didactice, adică recunoaşterea rolului social prin salariu, respectarea demnităţii şi autonomiei profesionale. De asemenea, este prevăzută integrarea, de urgenţă, a cadrelor didactice în programe de formare continuă, prin proiecte finanţate din fonduri structurale.
Potrivit programului de guvernare, formarea continuă a cadrelor didactice va fi centrată pe: învăţământ digitalizat; curriculum adecvat formării inovative, creative şi formării de competenţe; pedagogie modernă; optimizarea relaţiei cu părinţii, elevii şi cu autorităţile locale; actualizarea cunoaşterii în aria curriculară a disciplinei.
Tot pe domeniul educaţie, cabinetul Ponta II îşi propune, conform programului, informatizarea şi asigurarea accesului la internet rapid în toate unităţile şi instituţiile de învăţământ, precum şi generalizarea programului "Şcoala de după şcoală" în parteneriat cu autorităţile locale, părinţi şi agenţi economici.