Ministrul Turismului, Eduard Raul Hellvig, a fost găsit incompatibil de către inspectorii de integritate, întrucât pe lângă funcţia ministerială a fost şi director la o firmă, angajat ca cercetător în ştiinţe politice în altă societate şi a mai încasat salariu de la o bancă de celule stem.
Agenţia Naţională de Integritate a constatat, în urma procedurilor de evaluare, încălcarea legislaţiei privind regimul juridic al incompatibilităţilor de către Eduard Raul Hellvig, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a informat, vineri, ANI.
În urma evaluărilor demarate la data de 10 octombrie 2012, s-a constatat faptul că Eduard Raul Hellvig s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 7 mai - 31 octombrie 2012, întrucât a exercitat, simultan, atât funcţia de Ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, cât şi funcţia de director în cadrul SC Sintezis Birotica SRL, încălcând, astfel, dispoziţiile art. 84), alin.1), lit. c) şi art. 86, alin. 1) din Legea 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei.
Începând cu data de 7 mai 2012, Eduard Raul Hellvig exercită funcţia de ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului.
De asemenea, în perioada 1 iulie 2004 - 31 octombrie 2012, Hellvig a deţinut şi funcţia de director în cadrul SC Sintezis Birotica SRL. În punctul de vedere transmis Agenţiei Naţionale de Integritate, Eduard Raul Hellvig a menţionat că nu deţine funcţia de director al SC Sintezis Birotica SRL şi nici nu a exercitat această funcţie în niciun moment pe parcursul ultimilor ani. Contrar celor afirmate de către Eduard Raul Hellvig în punctul de vedere depus la dosarul de evaluare, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale a comunicat Agenţiei faptul că încetarea efectivă a contractului individual de muncă a fost operată la data de 31 octombrie 2012, adică în urmă cu o saptămână.
Astfel, arată ANI, au fost identificate elemente în sensul încălcării legislaţiei privind regimul juridic al incompatibilităţilor, deoarece, potrivit dispoziţiilor art. 84), alin.1), lit. c) şi art. 86, alin. 1) din Legea 161/2003, "funcţia de membru al Guvernului este incompatibilă cu: (…) funcţia de (…) director (…) la societăţile comerciale (…). Persoana care exercită una dintre funcţiile publice de autoritate prevăzute la art. 84 şi 85 din Legea 161/2003 este obligată, la data depunerii jurământului sau, după caz, la data numirii în funcţie, să declare că nu se află în unul dintre cazurile de incompatibilitate prevăzute de lege".
Din verificările efectuate a mai rezultat faptul că, în perioada 20 decembrie 2011 - 14 septembrie 2012, Eduard Raul Hellvig a fost angajat pe funcţia de cercetător în ştiinţe politice în cadrul SC DIB MEDIA CONSULTANCY SRL (al cărei administrator a fost Sorin Dan Mihalache, secretarul general adjunct al Guvernului-n.r.), societate care nu se încadrează în categoria societăţilor care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare, conform Ordonanţei 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, motiv pentru care ANI a dispus sesizarea Inspecţiei Muncii privind contractul individual de muncă încheiat între Eduard Raul Hellvig şi SC DIB MEDIA CONSULTANCY SRL, având în vedere faptul că nu au fost respectate prevederile legale în materie.
Au mai rezultat, conform extraselor bancare, tranzacţii reprezentând încasări drepturi salariale de la SC LIFE LINE - MEDICAL CENTER SRL (în perioada august - octombrie 2012), în cuantum de 26.703 de lei, în condiţiile în care acesta nu figurează, ca şi angajat al societăţii, în baza de date centrală a Inspecţiei Muncii, motiv pentru care Agenţia Naţională de Integritate a dispus sesizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea stabilirii obligaţiilor fiscale referitoare la veniturile realizate în perioada august - octombrie 2012, de la angajatorul SC LIFE LINE - MEDICAL CENTER SRL.
Persoana faţă de care s-a constatat starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică, cu excepţia celor electorale, pe o perioadă de trei ani.
În cazul în care persoana nu mai ocupă o funcţie sau o demnitate publică la data constatării stării de incompatibilitate, interdicţia de trei ani operează, potrivit legii, de la data rămânerii definitive a raportului de evaluare, respectiv, a rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii judecătoreşti de confirmare a existenţei unei stări de incompatibilitate.
Persoana care face obiectul evaluării poate contesta raportul de evaluare a incompatibilităţii, în termen de 15 zile de la primirea acestuia, la instanţa de contencios administrativ.