Ministerul Transporturilor a desemnat casele de avocatură care vor asigura asistenţă juridică în derularea proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară din Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POST) finanţat de Comisia Europeană, valoarea totală a contractului depăşind 15 milioane lei
Licitaţia a fost câştigată de Boştină şi Asociaţii, care a oferit preţul cel mai mic, casele de avocatură Raţiu&Raţiu şi Popovici, Niţu şi Asociaţii fiind şi ele selectate pentru a semna contractul-cadru pentru serviciile de asistenţă juridică, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale.
Contactaţi telefonic, reprezentanţii Boştină şi Asociaţii au confirmat informaţia, dar nu au dorit să comenteze.
În urmă cu aproximativ două săptămâni, Comisia Europeană a informat autorităţile române că a decis să presuspende cea mai mare parte din trei programe cofinanţate prin fondurile structurale ale UE, respectiv "Transport", "Regional" şi "Creşterea competitivităţii economice", România având la dispoziţie două luni pentru remedierea deficienţelor.
"Pentru a proteja bugetul UE", au fost propuse corecţii financiare pentru aceste trei programe şi pentru programul "Mediu", a informat un comunicat al Comisiei.
Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat că nivelul corecţiilor financiare propuse de Comisia Europeană pentru programul Transport depăşeşte 350 de milioane de euro, fiind vorba de proiectele derulate de CFR SA şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
El a afirmat că acceptarea prealabilă de către partea română a corecţiilor financiare este o condiţie pentru posibilitatea reluării plăţilor pentru Programul Operaţional de Mediu, pentru care nu s-a notificat presuspendarea de către Comisie, precum şi pentru axele din programele Regional şi de Transport care de asemenea nu au intrat în procedură de presuspendare.