În ancheta privind fapte de corupţie sunt vizate aproximativ 200 de persoane, printre care controlori şi şefi de tren, a declarat, joi, directorul CFR Călători, Ştefan Roşeanu, el precizând că aproximativ 30% dintre călători circulă fără bilet, iar pierderile sunt de 100-150 milioane de lei anual.
Ştefan Roşeanu a spus că ancheta Parchetului vizează suspiciuni în cazul călătoriilor fără bilet, fiind desfăşurată la nivel naţional în cazul structurilor CFR Călători.
El a precizat că, în această anchetă, din Palatul CFR nu sunt ridicaţi pentru a fi duşi la audieri angajaţi de la Ministerul Transporturilor, ci de la CFR Călători, care are sediul în aceeaşi clădire.
Ştefan Roşeanu a adăugat că, potrivit estimărilor, aproximativ 30 la sută din călătoriile la nivel naţional sunt fără bilet anual, iar compania pierde în acest fel 100-150 de milioane de lei anual din neîncasarea biletelor la casă.
"Mersul cu trenul fără bilet este un fenomen antic şi de demult. O ştim şi de pe vremea lui Ceauşescu, şi din schiţele lui Caragiale", a mai spus Roşeanu.
Întrebat ce sancţiuni vor fi luate în cazul în care angajaţii ar fi găsiţi vinovaţi, Roşeanu a spus că vor fi aplicate prevederile Contractului colectiv de muncă, legislaţia muncii şi dispoziţiile interne ale CFR Călători.
"Nu vor fi trecute cu vederea eventualele faptele dovedite şi se va merge până la desfacerea contractului colectiv de muncă", a precizat Roşeanu.
Directorul CFR Călători a mai spus că procurorii îşi desfăşoară ancheta în acest caz de câteva luni şi conducerea companiei i-a sprijinit astfel încât să poată desfăşura activitatea în mod corect.
Roşeanu a adăugat că anchetatorii nu au făcut, joi, percheziţii în acest caz, ci au invitat persoanele vizate "la discuţii".
Întrebat dacă CFR Călători a făcut mai multe controale interne, Roşeanu a spus că au fost unele cazuri în care s-au desfăcut contracte de muncă după verificări. El a recunoscut însă că au fost puţine astfel de cazuri.
Purtătorul de cuvânt al Parchetului Tribunalului Braşov, Alina Popescu, a declarat pentru corespondentul MEDIAFAX că în acest dosar, în care se fac cercetări de aproximativ un an, sunt vizate infracţiuni de corupţie şi de abuz în serviciu.
Popescu a precizat că sunt 81 de mandate de aducere care vor fi puse în executare joi, persoanele vizate fiind de la regionalele CFR Călători.
Procurorul a mai spus că angajaţii sunt "de la toate nivelurile, pornind de la controlorii de tren şi până la superiorii lor" şi că nu sunt vizaţi directori din Ministerul Transporturilor, ancheta vizând exclusiv structurile CFR Călători.
Potrivit sursei citate, angajaţii CFR Călători suspectaţi în acest dosar sunt de la regionalele Bucureşti, Braşov, Cluj, Iaşi şi Craiova.
La rândul său, Biroul de Presă al CFR a precizat, într-un comunicat, că percheziţiile din clădirea Palatului CFR, în care funcţionează şi Ministerul Transporturilor, vizează doar activitatea desfăşurată de angajaţi ai SNTFC CFR Călători, societate care are sediul în aceeaşi clădire, iar în teritoriu se fac verificări în cadrul Sucursalei de Transport Feroviar Călători (STFC) Braşov, nu la Regionala CFR Braşov, care este sucursală teritorială.
În acest caz este vorba despre cercetarea angajaţilor din cadrul SNTFC CFR Călători şi cei ai Sucursalei de Transport Feroviar de Călători Braşov, se mai menţionează în documentul transmis de CFR SA.
Sursa citată a mai precizat că percheziţiile nu vizează activitatea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA şi sucursalele teritoriale ale acesteia.
Atât controlorii, cât şi cei care făceau supracontrol în trenuri luau bani de la călătorii prinşi fără bilet, după care împărţeau sumele cu superiorii lor, afirmă anchetatorii.
Directorul CFR Călători, Ştefan Roşeanu, a precizat că un controlor câştigă lunar aproximativ 1.300 - 1.500 de lei.