O femeie, martor în dosarul lui Gregorian Bivolaru, a povestit, marţi, în faţa instanţei supreme, tratamentul la care a fost supusă în calitatea ei de yoghină de către liderul MISA şi acoliţii acestuia, care i-au spus să facă sex pe morminte pentru a se apropia de zeiţa Kali şi să mănânce tămâie.
La termenul de marţi al dosarului în care Gregorian Bivolaru este acuzat de trafic de persoane au loc dezbaterile finale, fiind audiaţi mai mulţi martori, printre care vameşi de la Nădlac, unde a fost prins liderul MISA, precum şi foste practicante yoga.
Una dintre martore a povestit în detaliu practicile la care a fost invitată să participe de către Gregorian Bivolaru şi instructorii acestuia.
Luminiţa Stoienescu a povestit instanţei că a început să practice yoga în 1993, ştiind că Gregorian Bivolaru era cel care controla toată activitatea yoghină.
"Mi se spunea să fim mai deschişi în principal sexual. Ei spuneau că totul este permis atâta vreme cât invocai o rugăciune către Dumnezeu. (...) Mi s-a propus la un moment dat să fac sex pe morminte. Mi s-a spus atunci că în felul acesta mă apropii de zeiţa Kali, cunoscută drept zeiţa morţilor, lucru pe care eu l-am refuzat. (...) Mi s-a spus că sunt o inhibată şi că nu pot evolua. După aproape un an l-am cunoscut, la Herculane, pe Gregorian Bivolaru, la o întâlnire a cursanţilor din prima săptămână a lunii mai 2004. S-au practicat acolo spirale, meditaţii şi sex în grup. Bivolaru stătea pe un fel de pupitru, iar prin faţa lui se perindau fete de toate vârstele. Am observat că cele care erau pe gustul lui erau alese şi chemate ulterior la Bucureşti, prin instructorii lor, de către Bivolaru. Şi eu am fost una dintre fetele chemate", a spus Luminiţa Stoienescu în faţa judecătorilor.
În continuare, martora a detaliat tratamentele la care a fost supusă la venirea ei în Bucureşti, pe care le-a catalogat drept "degradante şi de natură a îndepărta o persoană de familie".
"M-a chemat în Ferentari, la o casă, unde se aflau băieţi şi fete. A venit şi el a doua zi dimineaţă, după care le-a mutat doar pe fete în strada Teleaga 25. Acolo am stat aproximativ două săptămâni. Ştiu că între celelalte aproximativ nouă fete cu care eram era şi una de clasa a XI-a. El venea de regulă dimineaţa pe la ora 4.00 pentru a lua masa. (...) Spre exemplu, dacă nu-i plăcea ceva la una dintre fete sau sucul nu era prea dulce, fata era tunsă la chelie, procedură denumită tapas, ceea ce însemna arderea karmei negative. (...) Vorba lui Bivolaru faţă de mine era: «Integrează-te odată!». Adică să mă adaptez regulilor lui, adică să le ascult. Şi în cazul meu a pus să fiu tunsă, dar eu am refuzat. (...) La 20 de ani am fost aleasă personal de guru Bivolaru şi dusă la o maşină, împreună cu alte fete, iar ulterior duse toate la parterul unui bloc. Într-una din camere erau biblioteci, dar fără cărţi, ci doar cu casete video. Ne-a întrebat ce vrem să vedem, iar una a spus Kama Sutra. Ulterior a luat-o pe una dintre ele şi a dus-o în cealaltă cameră, în vreme ce noi am adormit. Dimineaţa, pe la 9.00, când m-am trezit, în casă mai eram eu şi Bivolaru. Bivolaru a venit în camera mea într-un halat, m-a luat de mână şi m-a dus în cealaltă cameră, unde se afla un pat foarte mare. Acolo el şi-a dat halatul jos şi mi-a spus să mă dezbrac de haine. Eu m-am dezbrăcat, iar el m-a atins, dar nu m-a agresat sau bruscat, iar cu toate acestea eu nu am putut să fac nimic, m-am închistat, am avut un blocaj. Atunci, Gregorian Bivolaru s-a enervat foarte tare de blocajul meu, a început să urle şi să mă acuze că «am atâta întuneric în mine încât nu las lumina să intre», strigând spre mine: «Vaco, vaco»", a mai povestit femeia.
Aceasta le-a arătat judecătorilor că, în ciuda presiunilor verbale, Bivolaru nu a agresat-o în niciun fel la acel moment, ci doar i-a aruncat hainele pe jos cu piciorul, moment la care ea a ieşit plângând din cameră. Martora a mai arătat că în toată perioada cât Bivolaru a încercat să facă sex cu ea a folosit un limbaj codat, indirect, fără a face referiri directe la dorinţa lui de a face sex cu ea.
Stoienescu a arătat că a părăsit imobil la care fusese dusă şi a revenit în strada Teleaga nr. 25, unde fetele de acolo i-au transmis că Gregorian Bivolaru a dat ordin ca ea să nu plece.
"Îmi dădea să mănânc şi îmi spunea: «Nu ştii că vaca e sfântă în India». (...) Între alte practici, Bivolaru mă punea să mănânc tămâie, spunând că şi asta duce la curăţirea spirituală. Imobilul din Teleaga era un fel de ashram, din care nu se putea ieşi sau nu se intra decât cu acordul lui Bivolaru", a mai arătat martora Stoienescu.
În finalul depoziţiei, femeia a arătat că a renunţat la yoga din cauza acestor tratamente la care a fost supusă de către Bivolaru şi acoliţii lui, dar şi pentru că ea nu putea adera la practici de genul sexului în grup sau al sexului pe morminte.
"Eu am renunţat. Aceşti oameni foloseau mici adevăruri pentru a ascunde mari rătăciri, precum îndepărtarea de familie, descurajarea căsătoriei sau practicarea de sex involuntar cu fel de fel de persoane. Prin sex, spuneau ei, ajungeai mai aproape de Dumnezeu. Nu mi s-a cerut, dar ştiu că practicau şi urinologia, ei spunând că dacă îţi bei urina, îţi purifici organismul. (...) La un an după ce am plecat, am primit o scrisoare de ameninţare de la Gregorian Bivolaru, prin instructorul său Călin Gârlea, cu care mai interferam strict personal, în care guru îmi spunea că sunt o biată femeie frustrată. El mă ameninţa că după plecarea mea mi-am sfătuit toţi prietenii să nu mai meargă la yoga pentru că este un loc rău care te îndepărtează de ceea ce este bun", a încheiat femeia.
Instanţa audiază în continuare martorii citat pentru termenul de marţi al procesului, urmând să asculte pledoariile finale ale avocatului lui Gregorian Bivolaru şi ale celorlalţi coinculpaţi.
În 12 aprilie, instanţa supremă a decis să reţină spre rejudecare dosarul în care Gregorian Bivolaru a fost achitat pentru perversiune sexuală, act sexual cu un minor şi trafic de minori, admiţând astfel recursul procurorilor şi desfiinţând deciziile anterioare ale instanţelor.
La termenul din 13 iulie, avocatul lui Gregorian Bivolaru a depus la ICCJ o serie de documente privind localizarea clientului său, dar şi o cerere a acestuia de a fi audiat prin comisie rogatorie, în Suedia, unde este "azilant politic", pe motiv că în România i-ar fi încălcate drepturi civile şi procesuale.
În acest context, preşedintele completului de judecată, judecătorul Ionuţ Matei, l-a întrebat pe avocat de ce nu există la dosar, până la acest moment, un document clar din care să reiasă calitatea de azilant politic al lui Bivolaru.
Tribunalul Sibiu şi apoi Curtea de Apel Alba Iulia au decis achitarea liderului MISA pentru o parte din infracţiunile pentru care a fost judecat, respectiv perversiune sexuală în formă continuată, două infracţiuni de act sexual cu un minor în formă continuată şi două infracţiuni de trafic de minori. Decizia Curţii de Apel a fost contestată la ICCJ.
Instanţele au dispus, totodată, încetarea procesului penal pentru alte infracţiuni, respectiv corupţie sexuală, act sexual cu un minor, ambele în formă continuată, şi trecerea frauduloasă a frontierei României, "ca urmare a intervenirii prescripţiei răspunderii penale".
În acest dosar au mai fost judecate două persoane, Farkas Ferenc Zsolt şi Farcasi Maria Mirona, iar în cazul acestora instanţa a decis încetarea procesului penal, ca urmare a intervenirii prescripţiei răspunderii penale pentru tentativă la infracţiunea de trafic de migranţi şi infracţiuni de corupţie în formă continuată.
Gregorian Bivolaru este judecat pentru trafic de persoane şi pentru alte şapte infracţiuni şi într-un dosar aflat pe rolul Tribunalului Cluj.
Bivolaru a fost arestat, în martie 2004, sub acuzaţia că a întreţinut relaţii şi perversiuni sexuale cu Mădălina Dumitru, folosindu-se de influenţa pe care o avea asupra acesteia, în calitate de profesor de yoga. Bivolaru a fost însă eliberat din arest după ce, la 1 aprilie 2004, Curtea de Apel Bucureşti a constatat că emiterea mandatului a fost făcută de o instanţă necompetentă.
Anchetatorii au stabilit că, în 2002 - martie 2004, acesta ar fi practicat în mod repetat acte cu caracter obscen faţă de minora Mădălina Dumitru. În perioada ianuarie-noiembrie 2000, precum şi în aprilie 2003, folosindu-se de calităţile de profesor yoga şi mentor spiritual, Bivolaru ar fi întreţinut acte sexuale cu alte două minore - Agness Arabella Mureşan şi Ilinca Simionescu.
În august 2004, procurorii de la Parchetul Curţii de Apel Bucureşti l-au trimis pe Bivolaru în judecată pentru act sexual cu un minor, perversiune sexuală, corupţie sexuală, trafic de minori şi tentativă de trecere frauduloasă a frontierei de stat a României. Au mai fost trimişi în judecată Mirona Farcaşi (pentru corupţie sexuală) şi vameşul Farkaş Ferenc Szolt (prins o dată cu Bivolaru, la Nădlac, acuzat de trafic de migranţi).
Deşi pe numele lui exista o interdicţie de a părăsi ţara, Bivolaru a ieşit din România, fiind reţinut la Malmo, în Suedia. Ulterior, el a obţinut statut de azilant.
Până de curând, despre Bivolaru se ştia că s-ar afla în Suedia, unde a primit azil politic.
La 25 mai, însă, reprezentanţii Inspectoratului General al Poliţie Române (IGPR) au declarat că liderul MISA nu se mai află în Suedia.
"Există informaţii că Gregorian Bivolaru se află pe teritoriul altei ţări. Situaţia operativă nu permite dezvăluirea locaţiei unde se află acesta", a spus purtătorul de cuvânt al Poliţiei Române, Raluca Seucan.
Gregorian Bivolaru a fost arestat în aprilie 2005, în Suedia, însă în luna noiembrie a aceluiaşi an, autorităţilor române li s-a respins cererea de extrădare a acestuia, a precizat Seucan.