Confederaţia Sindicală "Cartel Alfa" contestă, într-o scrisoare deschisă trimisă premierului, modul în care a fost elaborat proiectul de Hotărâre de Guvern privind privatizarea CFR Marfă şi prevederile incluse, solicitând să nu fie promovat în procedură de urgenţă, ci să fie dezbătut public.
"Cartel Alfa" precizează în scrisoare deschisă adresată premierului Victor Ponta că proiectul de act normativ privind strategia de privatizare a societăţii CFR Marfă, care săptămâna trecută a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, a fost elaborat într-o totală lipsă de transparenţă, fără consultarea partenerilor sociali şi fără să aibă loc vreo întâlnire pe această temă la nivelul Ministerului Transporturilor sau cu firma de consultanţă care a elaborat strategia.
"Mai mult decât atât, proiectul de hotărâre este neclar în privinţa unei componente majore din cadrul unui proces de privatizare a unei companii strategice pentru economia naţională şi anume: transferul de personal. Este o gravă omisiune care arată cât de mare este dezinteresul faţă de soarta a 9.000 de salariaţi, mai ales în condiţiile în care politica de ocupare este declarată o prioritate pe care guvernul şi-o asumă", scriu sindicaliştii "Cartel Alfa" în scrisoarea deschisă.
CNS "Cartel Alfa" şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă consideră că o societate de o asemenea importanţă strategică trebuie să rămână sub controlul statului, iar un eventual proces de privatizare trebuie să aibă loc doar dupa rentabilizarea societăţii.
"Vânzarea integrală a acţiunilor, ca şi a activelor, aşa cum prevede acest proiect de act normativ, depăşeşte cu mult condiţiile impuse de forurile internaţionale", se mai arată în scrisoare.
CNS "Cartel Alfa" şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă îi cer premierului ca acest act normativ să nu fie promovat în procedură de urgenţă, ci să fie supus unei debateri publice serioase.
Ministerul Transporturilor va fi mandatat să vândă integral acţiunile deţinute la CFR Marfă prin licitaţie cu strigare, precum şi pachetul obţinut de stat în urma conversiei datoriilor în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor companiei către CFR SA.
Prevederile sunt incluse într-un proiect de hotărâre de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă şi a mandatului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) pentru implementarea acesteia.
Strategia de privatizare a companiei, prezentată în anexa proiectului, are drept obiectiv principal maximizarea preţului obţinut din vânzarea pachetului de acţiuni deţinut de stat la CFR Marfă, "în scopul creşterii veniturilor bugetare necesare finanţării suplimentare în domeniile prioritare deficitare în privinţa resurselor bugetare".
Astfel, MTI va fi mandatat să vândă pachetul de acţiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă prin licitaţie cu strigare, cu criterii de precalificare a investitorilor, precum şi pachetul care va fi deţinut de statul român în urma conversiei datoriilor societăţii în acţiuni şi cel rezultat în urma cesiunii şi compensării datoriilor CFR Marfă către CFR.