Aproximativ 80 la sută dintre români au probleme dentare, aparţia cariilor fiind cea mai frecventă afecţiune, în timp ce 70 la sută dintre europenii interogaţi au declarat că sunt mulţumiţi de starea sănătăţii lor dentare, se arată într-un comunicat remis, joi, agenţiei MEDIAFAX.
Studiul pan-european care a evaluat starea sănătăţii orale a cetăţenilor europeni, publicat joi de Ziua Mondială a Sănătăţii Orale, arată că dintre cei peste 3.500 de europeni intervievaţi, 70 la sută au declarat că sunt mulţumiţi de starea sănătăţii lor dentare, deşi mai mult de jumătate au declarat că nu mai au toţi dinţii naturali.
"O igienă orală bună este esenţială pentru calitatea vieţii şi pentru un corp sănătos. Rezultatele acestui studiu confirmă cercetările anterioare şi demonstrează existenţa unor diferenţe semnificative în ceea ce priveşte obiceiurile şi nivelul de cunoştinţe despre normele de igienă orală ale persoanelor intervievate. Tratamentele bolilor cavităţii bucale sunt costisitoare, dar netratarea acestora creşte riscul asociat diabetului, bolilor cardiovasculare sau cancerului", a declarat prof. Kenneth Eaton, preşedintele Platformei Europene pentru o Igienă Orală mai Bună.
În România, conform unui studiu elaborat de Ipsos Marketing, igiena dentară se rezumă, în cea mai mare parte, la spălatul pe dinţi.
"Aproape 80 la sută dintre respondenţi au probleme dentare şi apariţia cariilor este cea mai frecventă afecţiune. Studiul relevă că patru din zece persoane prezintă probleme cauzate de placa dentară bacteriană, iar trei din zece au respiraţia urât mirositoare şi dinţi sensibili. Cele mai frecvente simptome pentru dinţi sensibili sunt durerile apărute în momentul în care mănâncă produse reci sau calde (91 la sută), urmate de durerea produsă de consumul produselor dulci/acre (50 la sută) sau atunci când intră în contact cu aerul rece (47 la sută)", se mai arată în comunicat.
De asemenea, cei cu probleme ale gingiilor au prezentat sângerarea gingiilor după periaj, iritarea gingiei şi inflamaţii ale acesteia.
În urma acestor rezultate, în România, GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare şi Wrigley a demarat campania "Zâmbeşte România", pentru conştientizarea şi educarea privind importanţa igienei orale.
"Obiceiurile care includ o dietă sănătoasă, vizite regulate la medicul stomatolog şi periajul zilnic vă vor ajuta să vă îmbunătăţiţi igiena orală şi veţi avea un zâmbet sănătos", spune dr. Alexandru Brezoescu, director executiv al Uniunii Naţionale a Asociaţiilor Stomatologice.
Campania a debutat cu o masă rotundă cu tema "Sănătatea Orală în România", în cadrul căreia s-a anunţat constituirea unui parteneriat între Ministerul
Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei pentru introducerea unui program pilot de educare asupra importanţei prevenţiei în îngrijirea orală în 14 şcoli din zonele rurale defavorizate din Delta Dunării.
Programul vizează toate grupele de vârstă între şase şi 15 ani.
Vor fi organizarea zonele speciale dedicate igienei orale, vor fi distribuite materiale informative cu privire la importanţa igienei orale şi a paşilor pe care copiii şi adulţii îi pot urma pentru îmbunătăţirea sănătăţii orale şi se vor organiza cursuri de igienă orală pentru copii şi părinţi.
După evaluarea rezultatelor programului pilot, iniţiatorii doresc să dezvolte un proiect de patru ani în şcolile din România pentru a informa elevii şi familiile acestora despre importanţa igienei orale şi despre soluţiile de prevenire a afecţiunilor la nivelul cavităţii bucale.
Cursurile vor fi susţinute în grădiniţe şi în şcolile primare (clasele I-IV).