Guvernul a avizat constituirea de comisii locale şi judeţene care să verifice listele electorale permanente actualizate, comisii care vor fi coordonate de către o comisie naţională stabilită prin ordin comun al ministrului Administrației și Internelor și al secretarului general al Guvernului.
Procedura este stabilită într-un memorandum avizat în şedinţa de marţi a Guvernului şi care stabileşte măsurile necesare pentru actualizarea listelor electorale permanente la data de 29 iulie 2012 și trimiterea către Curtea Constituțională a numărului persoanelor înscrise în listele electorale permanente.
"Memorandumul prevede următoarele măsuri: constituirea de comisii locale și județene, respectiv la nivelul municipiului București, în vederea verificării listelor electorale permanente actualizate. Coordonarea la nivel național se va realiza de către o Comisie Națională. Comisiile locale se constituie prin dispoziția primarului, comisiile județene se constituie prin ordin al prefectului, iar comisia națională se constituie prin ordin comun al ministrului Administrației și Internelor și al secretarului general al Guvernului", informează Guvernul.
Operațiunile de verificare a listelor vor fi finalizate până la 29 august 2012.