Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 6 aug 2012 - Anul XVII, nr. 181 (5086)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Şeful Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, chestorul Manoloiu, pus oficial sub acuzare

Luni, 6 August 2012 (17:44:53)

Şeful Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, chestorul Constantin Manoloiu, a fost pus oficial sub acuzare, împotriva ofiţerului de poliţie fiind declanşată urmărirea penală pentru abuz în serviciu contra intereselor publice, informează Ministerul Public.

Sursa citată precizează că procurori ai Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus, la data de 6 august, începerea urmăririi penale faţă de Constantin Manoloiu, "sub aspectul săvârşirii infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice prevăzută de art. 248 raportat la art.248 indice 1 Cod penal".

"Din probatoriul administrat în cauză, până în acest moment al urmăririi penale, s-a reţinut faptul că învinuitul, în calitate de director al Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, nu a respectat dispoziţiile art.5 din HG 682/7 iulie 2012 pentru stabilirea măsurilor tehnico-organizatorice privind referendumul naţional din data de 29 iulie 2012, pentru demiterea preşedintelui României.

Adresa din 2 august 2012 emisă către Manoloiu Constantin transmisă ulterior Curţii Constituţionale a României, conţinea comunicarea Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi preciza că, Ministerul Administraţiei şi Internelor "nu îşi poate asuma veridicitatea numărului de persoane înscrise în listele electorale permanente, deoarece această atribuţie revine exclusiv Autorităţii Electorale Permanente", explică sursa citată.

La data de 2 august 2012, urmare a datelor contradictorii care au fost transmise în legătură cu numărul persoanelor aflate pe listele electorale permanente de către autorităţile publice implicate (Institutul Naţional de Statistică, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Autoritatea Electorală Permanentă), Curtea Constituţională a decis amânarea pronunţării unei hotărâri cu privire la respectarea procedurii pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie pentru demiterea preşedintelui României şi pentru confirmarea rezultatelor referendumului pentru data de 12 septembrie 2012.

Ulterior, Curtea Constituţională, pentru a nu menţine această stare de instabilitate o perioadă de timp atât de mare, a revenit cu un comunicat prin care anunţa că decizia Curţii Constituţionale cu privire la referendum, va fi luată pe data de 31 august 2012, se mai arată în comunicatul Ministerului Public.

Învinuitul Manoloiu Constantin a eludat dispoziţiile legale incidente în materia atribuţiilor sale, cunoscând că încalcă legislaţia în materie şi ignorând acest aspect.

"Prin procesul-verbal din data de 2 august 2012, procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, s-au sesizat din oficiu în legătură cu modul de organizare şi desfăşurare a referendumului naţional din data de 29 iulie 2012, pentru demiterea preşedintelui României. Cercetările continuă în vederea lămuririi tuturor împrejurărilor de fapt şi stabilirii răspunderii judiciare", precizează sursa citată.

Potrivit articolul 5 din HG 682/7 iulie 2012, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, selectează şi prelucrează datele privind cetăţenii cu drept de vot, tipăreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente actualizate, în două exemplare, şi copii de pe acestea, în trei exemplare.

Aşadar, obligaţia de a selecta şi prelucra datele şi de a tipări listele electorale actualizate a revenit Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, conform Hotărârii de Guvern adoptate în vederea organizării referendumului din 29 iulie 2012.

De altfel, în temeiul datelor selectate şi prelucrate de către MAI, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, s-au întocmit listele electorale permanente actualizate, privind cetăţenii cu drept de vot care au fost puse la dispoziţia primarilor în două exemplare, şi copii de pe acestea, în trei exemplare.

Din adresa din 10 iulie 2012, prin care aceeaşi instituţie a comunicat Biroului Electoral Central, numărul de cetăţeni cu drept de vot era de 18.292.514, pentru referendumul de demitere a preşedintelui Băsescu.

În conformitate cu dispoziţiile Legii 3/2000 privind organizarea referendumului toate aceste date selectate şi comunicate potrivit dispoziţiilor articolului 5 din HG 682/7 iulie 2012, de către Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, au fost valide.

În baza acestor liste electorale permanente actualizate în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia în materie, privind numărul de 18.292.514 cetăţeni cu drept de vot s-a organizat şi desfăşurat referendumul naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea preşedintelui României.

Adresa comunicată Curţii Constituţionale în 2 august, conform căreia MAI nu îşi poate asuma veridicitatea numărului de persoane înscrise în listele electorale permanente, această atribuţie revenind exclusiv Autorităţii Electorale Permanente, relevă "o îndeplinire defectuoasă cu ştiinţă a atribuţiilor de serviciu" din partea chestorului Manoloiu, cel care a semnat documentul transmis CC.

Prin această faptă a chestorului Manoloiu ar fi fost cauzată "o tulburare însemnată relaţiilor sociale privind evidenţa persoanelor cu drept de vot şi a au fost afectate acele relaţii sociale a căror normală desfaşurare şi dezvoltare nu este posibilă fără îndeplinirea cu corectitudine a îndatoririlor de serviciu de către funcţionarii publici sau alţi funcţionari", spun anchetatorii.

Prin comunicarea din 2 august 2012, chestorul "a urmărit să invalideze listele electorale permanente actualizate şi comunicate, privind numărul de cetăţeni cu drept de vot, încălcând cadrul legislativ aplicabil în materia referendumului care reglementează expres atribuţiile ce revin instituţiei pe care o conduce".

Potrivit probelor administrate în cauză, s-a produs o tulburare însemnată instituţiilor publice implicate în validarea referendumului, scopul exclusiv fiind cel al afectării continuităţii desfăşurării activităţii instituţiilor publice cu atribuţii în activităţiile de confirmare a referendumului, mai spun procurorii.

Astfel, procurorii au dispus începerea urmăririi penale faţăd e Constantin Manoloiu, pentru infracţiunea de abuz în serviciu contra intereselor publice.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Şeful Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, chestorul Manoloiu, pus oficial sub acuzare.
 Vizualizări articol: 798 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Şeful Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, chestorul Manoloiu, pus oficial sub acuzare0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei