Liderul Sindicatului "Spiru Haret" din Mureş, Ioan Săcărea, spune că a transmis MECTS o serie de propuneri de modificare a Legii 1/2011, printre care eliminarea finanţării pe elev în sistemul de învăţământ, în condiţiile în care joi se vor discuta, la minister, recomandările trimise din toată ţara.
Preşedintele Sindicatului "Spiru Haret" din Mureş, Ioan Săcărea, a declarat, marţi, că a transmis Ministerului Educaţiei o serie de propuneri de modificare a Legii educaţiei 1/2011, care vor fi discutate, joi, la ministerul de resort, alături de alte recomandări, transmise din toată ţara, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Săcărea a spus că prima dintre propunerile făcute de Sindicatul "Spiru Haret" din Mureş se referă la eliminarea finanţării pe elev în sistemul de învăţământ.
"Am propus renunţarea la finanţarea per capita. În primul rând, există o contradicţie între prevederile legale, pe de o parte, finanţarea per capita, pe de alta, alocarea a 6 la sută din PIB pentru învăţământ. Deşi aplicarea acestei ultime prevederi a fost amânată, credem că ar fi mai bine şi mai corect să se meargă pe această variantă. În prezent, cu finanţarea per capita, unde sunt mai puţini de 25 de copii într-o clasă, sunt probleme cu finanţarea", a spus Săcărea, adăugând că astfel de situaţii sunt mai ales în mediul rural, la învăţământul simultan.
El a afirmat că alte propuneri se referă la finanţarea unităţilor de învăţământ direct de la bugetul de stat, fără "veriga intermediară" reprezentată de primării, acordarea gradaţiei de merit şi pentru personalul didactic auxiliar, precum şi reintroducerea unor drepturi şi facilităţi pentru salariaţii din învăţământ şi copiii acestora, care erau prevăzute în Legea 128/1997 şi contractul colectiv de muncă - bilete de odihnă şi tratament compensate cu 50 la sută, călătorii gratuite cu trenul, scutirea copiilor acestora de taxe de înscriere la facultate şi gratuitate la cazarea în cămine şi internate.
"Dacă vrem să stopăm declinul din învăţământ, e nevoie de modificarea legii", a spus Săcărea, apreciind că rezultatele slabe din ultima perioadă de la examenul de bacalaureat se datorează atât faptului că acest examen nu se dă diferenţiat, cât şi subfinanţării sistemului.