Mai mulţi părinţi şi elevi au venit, miercuri după-amiază, în faţa Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS), după ce premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Liviu Pop să clarifice problema privind subiectul la limba română de la evaluarea naţională.
"Atât timp cât profesorii au păreri diferite în legătură cu această propoziţie, înseamnă că există o problemă reală. Chiar ministrul a recunoscut că este un subiect ambiguu, deşi spunea că baremul nu se schimbă", a spus mama unui elev, care a venit la MECTS pentru a aştepta lămuriri privind acest subiect.
Părinţii au desemnat o delegaţie care să-i reprezinte la întâlnirea cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei.
Părinţii şi elevii au ocupat o parte din trotuarul din faţa MECTS. Aceştia spun că pentru ei contează foate mult punctajul, pentru că nu vor să ajungă la orice liceu.
"Noi vrem să fim admişi în liceele de frunte din Capitală, şi nu oriunde, aşa că afirmaţia ministrului potrivit căreia sunt locuri suficiente în liceu pentru că la evaluarea s-au înscris cu 20 la sută mai puţini nu ne încurajează. Noi vrem să ocupăm cele mai bune locuri", a spus o elevă.
Premierul Victor Ponta i-a cerut, miercuri, ministrului interimar al Educaţiei, Liviu Pop, să prezinte "o propunere corectă" cu privire la baremul de corectare de la evaluarea naţionale, spunând că a văzut că existe dispute legate de rezolvarea unui subiect la proba de limba română.
"Domnule ministru, o să vă rog să ne informaţi care este poziţia cea mai raţională şi mai corectă şi faţă de desfăşurarea examenelor de Bacalaureat, dar şi faţă de testele naţionale. Am văzut disputa legată de baremul de corectare şi o să vă rog să ne faceţi o propunere. Aici nu vorbim de propuneri în favoarea cuiva, ci de propuneri corecte, pentru că trebuie să dăm dovadă de o evaluare corectă a ceea ce se întâmplă în această perioadă", a spus Ponta, la începutul şedinţei de miercuri a Guvernului.
Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, a declarat, marţi, că lucrările la proba de limba română din cadrul evaluării naţionale sunt corectate în baza baremului deja stabilit, deşi unul dintre subiecte a fost "ambiguu" şi a generat controverse.
Pop a mai spus, legat de subiectul respectiv, că Ministerul Educaţiei a cerut părerea mai multor specialişti, inclusiv de la Academia Română, iar "90 la sută" dintre aceştia s-ar fi pronunţat în favoarea rezolvării prevăzute în barem.
La subiectul II al probei de luni, elevii au trebuit să spună, printre altele, felul propoziţiei subordonate (atributivă, predicatică sau subiectivă) din fraza "Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii".
Această cerinţă a împărţit elevii şi părinţii în două tabere, unii susţinând că răspunsul corect este subiectivă, iar ceilalţi, predicativă.
Mai mulţi părinţi s-au adunat, marţi dimineaţă, în faţa Ministerului Educaţiei, nemulţumiţi de această cerinţă de la proba de limba română a evaluării naţionale. Părinţii susţineau că propoziţia era subordonată predicativă, şi nu subiectivă, cum este trecută în barem, şi cereau reanalizarea subiectului. Mulţi părinţi au semnat şi o petiţie legată de această controversă şi de depunctarea elevilor care au răspuns că propoziţia este predicativă.
Federaţia Asociaţiilor de Părinţi afirmă însă că baremul probei de limba română a evaluării naţionale a fost corect stabilit şi că nu susţine petiţia online cu privire la subiectul care a generat controverse.