Autorităţile locale pot înfiinţa, începând de miercuri, centre de sănătate multifuncţionale, acestea putând avea cabinete de specialitate, spitalizare de zi cu cinci până la 20 de paturi, laboratoare de analize medicale de radiologie şi de imagistică medicală.
Guvernul a aprobat, miercuri, la propunerea Ministerului Sănătăţii, OUG pentru modificarea articolului 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unităţilor sanitare publice de interes judeţean şi local.
Potrivit actului normativ, autorităţile locale care deţin management spitalicesc pot înfiinţa centre de sănătate multifuncţionale.
Centrele vor fi unităţi sanitare cu personalitate juridică, înfiinţate prin act administrativ al şefului autorităţii administraţiei publice locale, cu avizul conform al Ministerului Sănătăţii şi al Ministerului Administraţiei şi Internelor, a precizat Ministerul Sănătăţii într-un comunicat de presă.
Potrivit vechilor prevederi, centrele de sănătate multifuncţionale puteau fi organizate numai ca unităţi fără personalitate juridică, în structura spitalelor judeţene, municipale sau orăşeneşti şi asigurau servicii de sănătate prin cabinete medicale, spitalizare de zi şi servicii de laborator.
"În acest moment avem înfiinţate doar patru astfel de centre multifuncţionale, în judeţele Argeş, Hunedoara, Vâlcea şi Mehedinţi. Prin măsura de astăzi urmărim creşterea numărului acestor unităţi, care sunt structuri flexibile, capabile să răspundă nevoilor de sănătate ale comunităţilor locale", a declarat ministrul Sănătăţii, Vasile Cepoi.
Centrele de sănătate multifuncţionale cu personalitate juridică vor avea o structură formată din cabinete de specialitate, spitalizare de zi cu cinci până la 20 de paturi, laborator de analize medicale de radiologie şi de imagistică medicală, precum şi alte structuri medicale fără paturi de spitalizare continuă, potrivit noului act normativ.
Acestea vor fi conduse de un director, personal contractual, funcţie ocupată prin concurs sau examen şi salarizată în condiţiile legii.
Centrele de sănătate multifuncţionale vor fi finanţate în condiţiile stabilite prin contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate şi a normelor de aplicare ale acestuia, a precizat Ministerul Sănătăţii.
Autorităţile administraţiei publice locale vor asigura sumele necesare pentru cheltuielile de administrare şi funcţionare, reparaţii, consolidare, extindere şi modernizare, la care se adaugă şi sume pentru dotări cu aparatură şi echipamente medicale ale centrelor înfiinţate.