Finanţarea serviciilor publice de salvamar, a posturilor de salvare şi celor de prim ajutor de pe litoral va fi asiguratã de stat prin bugetele consiliilor judeţene pe al căror teritoriu se află plajele, şi nu de compania Apele Române, consiliile locale sau agenţii economici, ca în prezent.
În prezent, legea prevede că finanţarea acestor activităţi este asigurată din bugetul propriu de către administrator, respectiv Compania Naţională "Apele Române", consiliile locale sau agenţii economici, după caz.
Potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă elaborat de MDRT, autorităţile administraţiei publice locale se confruntă permanent cu problema lipsei de finanţare pentru asigurarea serviciilor publice de salvare acvatică. Aceste probleme au fost semnalate şi într-o adresă a Consiliului Judeţean Constanţa trimisă în luna mai Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului.
Nealocarea fondurilor necesare realizării acestor servicii poate duce, potrivit proiectului de act normativ, la blocaje şi suspendări ale prestării acestora, cauzate de întârzierile care se vor înregistra la desfăşurarea procedurilor de achiziţie publică.