Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 10 mai 2012 - Anul XVII, nr. 106 (5011)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9759 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7742 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

CNA: 188 de posturi TV şi 142 de radiouri vor reflecta campania electorală

Joi, 10 Mai 2012 (16:05:15)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a anunţat, joi, că 188 de posturi de televiziune şi 142 de radiouri vor difuza materiale dedicate campaniei pentru alegerile locale, care începe de vineri în audiovizual şi se încheie pe 7 iunie.

Radiodifuzorii care vor reflecta campania electorală, ca urmare a solicitărilor primite de la competitorii electorali, au avut obligaţia să informeze CNA cu privire la acest lucru, până cel mai târziu pe 9 mai.

Astfel, CNA a anunţat, joi, că 188 de televiziuni (din care 73 difuzate în eter, 18 - prin satelit şi 97 - prin cablu) şi 142 de posturi radio şi-au anunţat intenţia de a reflecta campania.

Membrul CNA Narcisa Iorga a propus ca, pe perioada campaniei electorale, timp de o lună, să fie organizate trei şedinţe CNA pe săptămână, în loc de două, având în vedere numărul mare de posturi care trebuie monitorizate în legătură cu reflectarea campaniei.

Preşedintele Consiliului, Răsvan Popescu, i-a răspuns că va fi dificilă întocmirea rapoartelor de monitorizare la această frecvenţă a şedinţelor, dar imediat ce se adună mai multe probleme, membrii CNA se vor întâlni mai des.

Propunerea Narcisei Iorga a întrunit doar cinci voturi favorabile, neputând fi adoptată.

Narcisa Iorga a spus în şedinţă că sunt posturi locale care au solicitat bani competitorilor electorali în schimbul timpilor de antenă acordaţi, Popescu spunând că vor fi sancţionate respectivele posturi dacă se va dovedi că au încălcat prevederea potrivit căreia campania electorală în audiovizual se face gratuit, din Decizia CNA.

CNA a adoptat Decizia nr. 195 din 24 aprilie 2012 privind principii şi reguli de desfăşurare, prin intermediul posturilor de radio şi de televiziune, a campaniei electorale din anul 2012 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale.

Potrivit Deciziei CNA, campania electorală la posturile de radio şi de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu, a partidelor politice, alianţelor politice, alianţelor electorale şi a organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, precum şi a candidaţilor independenţi, începe vineri, 11 mai, şi se încheie joi, 7 iunie, ora 24.00.

"Accesul candidaţilor este gratuit atât pe posturile publice, cât şi private. Posturile care doresc să se implice în campanie pot oferi accesul candidaţilor în emisiunile electorale şi în emisiunile de dezbatere electorală în condiţiile legii. De asemenea, în emisiuni informative vor fi difuzate informaţii privind activităţile de campanie, cât şi elemente privind tehnica votării şi sistemul electoral", a explicat, pe 25 aprilie, Răsvan Popescu.

Lista radiodifuzorilor care au notificat CNA intenţia de reflectare a campaniei electorale va fi postată pe pagina de internet a Consiliului.

Radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure desfăşurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate şi corecte pentru toţi competitorii electorali.

În perioada campaniei electorale, candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali pot să participe numai la emisiunile electorale şi de dezbateri electorale. Aceste emisiuni pot fi difuzate numai de luni până vineri, a atras atenţia Răsvan Popescu.

În perioada campaniei electorale, radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni produse, realizate sau moderate de candidaţi şi de reprezentanţi ai competitorilor electorali şi nici spoturi publicitare comerciale în care apar candidaţi sau reprezentanţi ai competitorilor electorali.

Este interzisă vânzarea de timpi de antenă sau de spaţii de emisie pentru competitorii electorali în scopul participării la emisiunile electorale şi de dezbateri electorale sau în vederea prezentării activităţilor de campanie electorală în emisiunile informative.

În cadrul emisiunilor care au caracter electoral este interzisă combinarea de culori, semne grafice sau sunete care să evoce simbolurile naţionale ale României ori ale altui stat.

Radiodifuzorii sunt obligaţi să precizeze calitatea în care se exprimă persoanele invitate în emisiuni, cum ar fi cea de candidat, susţinător sau reprezentant al candidatului ori al unui partid politic, alianţă politică, alianţă electorală, jurnalist, analist sau de consultant politic.

Emisiunile electorale pot fi realizate în direct sau pot fi înregistrate şi difuzate ca atare.

Totodată, radiodifuzorii publici şi privaţi pot difuza spoturi publicitare electorale numai în cadrul emisiunilor electorale şi de dezbateri electorale. Spoturile electorale se difuzează gratuit şi nu constituie comunicare comercială audiovizuală. Spoturile publicitare electorale nu pot avea o durată mai mare de 30 de secunde şi trebuie să fie asumate în mod explicit de competitorii electorali. Radiodifuzorii au obligaţia să asigure identificarea spoturilor electorale, astfel încât publicul să fie informat cu privire la competitorul electoral al cărui mesaj este difuzat.

Pe de altă parte, spoturile publicitare electorale nu pot avea o durată mai mare de 30 de secunde şi trebuie să fie asumate în mod explicit de competitorii electorali. Radiodifuzorii au obligaţia să asigure identificarea spoturilor electorale, astfel încât publicul să fie informat cu privire la competitorul electoral al cărui mesaj este difuzat.

Emisiunile electorale şi emisiunile de dezbateri electorale trebuie să asigure tuturor competitorilor electorali condiţii egale în ceea ce priveşte libertatea de exprimare, pluralismul opiniilor şi echidistanţa.

Decizia prevede şi că realizatorii şi moderatorii emisiunilor electorale şi a celor de dezbateri electorale trebuie să fie imparţiali, să asigure echilibrul necesar desfăşurării emisiunii, oferind fiecărui candidat participant la discuţii posibilitatea de prezentare a opiniilor sale, să formuleze clar întrebările, fără a fi tendenţioase sau părtinitoare şi să manifeste un comportament civilizat în relaţia cu candidaţii. De asemenea, aceştia trebuie să asigure menţinerea dezbaterii în sfera de interes a campaniei electorale şi a tematicii stabilite, să solicite dovezi explicite atunci când participanţii aduc acuzaţii cu incidenţă penală sau morală unor contracandidaţi.

Moderatorii trebuie să intervină atunci când, prin comportamente sau exprimări, participanţii la emisiuni pun în pericol ordinea constituţională, ordinea publică, siguranţa persoanelor şi a bunurilor, fac afirmaţii care pot aduce atingere demnităţii umane sau moralei publice, nu probează eventualele acuzaţii cu incidenţă penală sau morală aduse unui alt candidat sau reprezentant al unui competitor electoral, incită la ură sau discriminare pe considerente de rasă, etnie, religie, naţionalitate, sex, orientare sexuală. În cazul în care invitaţii nu se conformează solicitărilor, moderatorul poate decide întreruperea microfonului acestuia sau oprirea emisiunii, după caz.

Candidaţii şi partidele politice ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea în cadrul unui program electoral a unor fapte neadevărate beneficiază de drept la replică.

Totodată, candidaţii şi partidele politice ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea în cadrul unui program electoral a unor informaţii inexacte beneficiază de drept la rectificare.

Cu 48 de ore înainte de ziua votării sunt interzise: prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorală; invitarea sau prezentarea în emisiuni şi dezbateri electorale a candidaţilor şi a reprezentanţilor competitorilor electorali; comentarii privind desfăşurarea campaniei electorale, precum şi cele privind competitorii electorali.

De asemenea, în ziua votării sunt interzise: prezentarea de sondaje realizate la ieşirea de la urne, înainte de închiderea votării; comentarii referitoare la competitorii electorali; îndemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali.

În cazul în care radiodifuzorii nu vor respecta dispoziţiile acestei Decizii şi prevederile legislaţiei audiovizuale, CNA poate aplica sancţiuni.

Alegerile locale se vor desfăşura în data de 10 iunie. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului CNA: 188 de posturi TV şi 142 de radiouri vor reflecta campania electorală.
 Vizualizări articol: 601 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CNA: 188 de posturi TV şi 142 de radiouri vor reflecta campania electorală0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Ultima ora

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei