Privatizarea Poştei Române se va încheia la finele acestui an sau în primele luni ale anului 2013, nu în iunie 2012, aşa cum s-a convenit în urma discuţiilor cu FMI, termenul avansat iniţial fiind unul nerealist, a declarat, joi, ministrul Comunicaţiilor, Răzvan Mustea, într-o conferinţă de presă.
"Poşta Română este cel mai mare angajator şi o companie foarte importantă pentru statul român, unde deţine 75% din capitalul social. Nu sunt de acord cu privatizarea operatorului poştal cu orice preţ şi în orice condiţii. Vrem să identificăm un investitor serios pentru Poşta Română. După încheierea acestui proces, statul va rămâne majoritar, cu 51% din capital", a spus Mustea.
Celălalt acţionar al Poştei este Fondul Proprietatea, care deţine 25% din capital.
Mustea a adăugat că privatizarea companiei va începe cu selectarea unui consultant juridic, demers care se va încheia în cel mult o lună, urmat de alegerea unui consultant de privatizare.
"Privatizarea operatorului poştal se va încheia în 5-8 luni. Prin urmare, sper ca până la finele acestui an sau în primele luni ale anului 2013 să încheiem acest proces", a spus Mustea, care a adăugat că mai multe companii de profil s-au arătat interesate de Poştă, printre care se numără şi operatorul poştal naţional din Belgia.
La finele anului 2011, Ministerul Comunicaţiilor a anunţat că a selectat KPMG România pentru a furniza servicii de evaluare a Poştei Române în vederea privatizării, prin majorarea de capital social, şi că urma să fie semnat contractul, în valoare de 48.360 lei.
"Acest contract nu s-a semnat pentru că nu a existat finanţare", a susţinut Mustea.
Potrivit datelor prezentate de ministru, Poşta a încheiat anul 2011 cu pierderi de 68 milioane de lei, din care 30 milioane de lei reprezintă provizioane pentru diverse litigii.
"Situaţia financiară la Poştă s-a mai îmbunătăţit, au fost reziliate o serie de contracte care aduceau pierderi operatorului", a spus Mustea.
În paralel cu procesul de privatizare, Ministerul Comunicaţiilor a decis să înlocuiască reprezentanţii instituţiei în Consiliul de Administraţie al Poştei.
"Conform OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, alegerea adminstratorilor şi conducerii executive trebuie realizat de un expert independent. Administratorii revocaţi au fost înlocuiţi temporar cu alte persoane, care vor avea un mandat limitat. În termen de 3-4 luni, expertul independent va alege noii membri ai Consiliul de Administraţie şi noua conducere executivă", a spus ministrul Comunicaţiilor.