Preşedintele Oficiului Român pentru Adopţii va fi propus premierului de către un Consiliu de Coordonare format din liderii unor organizaţii neguvernamentale, măsura fiind prevăzută în noua Lege a adopţiei, care intră în vigoare sâmbătă.
Legea adopţiei prevede înfiinţarea unui Consiliu de Coordonare, organism fără personalitate juridică, ce funcţionează pe lângă Oficiului Român pentru Adopţii (ORA) şi are rol consultativ asupra politicii şi strategiei în materia adopţiei.
Consiliul de Coordonare formulează propuneri şi emite avize cu caracter consultativ şi, de asemenea, propune primului ministru persoana care urmează să fie numită în funcţia de preşedinte al Oficiului Român pentru Adopţii.
Consiliul este alcătuit din preşedinţii Federaţiei Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Copil, Asociaţiei directorilor direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, Colegiului Psihologilor din România şi reprezentantul UNICEF în România.
Membrii Consiliului de Coordonare trebuie să se întrunescă în termen de cinci zile de la publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 273/2004 privind regimul juridic al adopţiei, republicată şi de aprobare a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului.
Anunţul privind convocarea Consiliului de Coordonare în prima şedinţă extraordinară în care urmează să aibă loc formularea propunerii pentru preşedintele instituţiei şi depunerea candidaturilor persoanelor interesate va fi postat pe site-ul ORA.
În prima şedinţă, care va fi condusă de decanul de vârstă al Consiliului, se va stabili planul de interviu pentru candidaţi, aceştia vor fi audiaţi şi vor fi analizate dosarele.
Rezultatele şi candidatul propus vor fi consemnate într-un proces-verbal ce va fi înaintat premierului.