Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat joi, la prezentarea bilanţului de mandat, că Bucureştiul se dezvoltă continuu, însă, dacă nu se acţionează "energic" şi cu "măsuri clare", congestia traficului în Capitală va creşte, riscând blocarea reţelei principale de străzi.
"Nu spun eu că Bucureştiul se dezvoltă, ci statisticile. Numărul maşinilor care circulă pe străzile oraşului creşte în fiecare zi şi este de 10-12 ori mai mare decât acum 20 de ani (...) Toate analizele şi expertizele efectuate indică faptul că, dacă nu se acţionează energic cu măsuri de dezvoltare clare, congestia traficului în Capitală va creşte, riscând blocarea reţelei principale de străzi", a spus edilul.
Potrivit lui Oprescu, în cei patru ani ai mandatului său, s-a intervenit pe mai multe direcţii care au avut în vedere construirea şi reabilitarea de pasaje subterane şi supraterane, supralărgirea unor bulevarde şi artere de circulaţie, construirea unor străzi noi, precum şi dotarea şi echiparea reţelei stradale.
Din 2008 încoace, a arătat Oprescu, au fost reabilitate 90 de străzi, adică 787.000 de metri pătraţi de carosabil şi 329.754 de metri pătraţi de trotuare, iar alte 204 artere au fost incluse în programele de întreţinere multianuală.
Primarul general a mai spus că o provocare pentru municipalitate a fost, din acest punct de vedere, reabilitarea şi modernizarea zonei dintre bulevardele Aviatorilor, Constatin Prezan, Mircea Eliade şi Piaţa Charles de Gaulle. Oprescu a precizat că piatra cubică a fost refolosită în Centrul Istoric şi pentru menţinerea caracterului cultural în zone unde traficul rutier este redus.
Tot în privinţa infrastructurii, edilul a declarat că sunt încă zone unde "se termină trotuarul şi începe praful, că sunt mulţi bătrâni care, din punct de vedere medical, nu pot ridica piciorul să traverse groapa", subliniind că, deşi n-a reuşit reabilitarea tuturor arterelor, "nu-i nimic, reuşim în continuare, tot împreună".
Printre lucrările de reparaţii şi reabilitări la străzile cu linii de tramvai, Oprescu a amintit lucrările din strada Viitorului şi cele de pe strada Tunari. În privinţa proiectelor în derulare, au fost menţionate enetraţia Splaiul Independenţei-Ciurel-Autostrada Bucureşti-Piteşti, lucrările la lărgirea Şoselei Pipera şi cele de executare a unui pasaj cu patru benzi de circulaţie.
"Se estimează că pasajul Pipera va fi tranzitat zilnic de 40.000 de maşini, prin realizarea proiectului urmând să fie influenţată pozitiv circulaţia a peste 100.000 vehicule zilnic din întreaga zonă. Pasajul urmează să decongestioneze traficul din două intersecţii foarte aglomerate, respectiv Barbu Văcărescu cu Şoseaua Pipera şi Pipera cu Calea Floreasca", a precizat Oprescu, potrivit căruia termenul de finalizare a lucrării este aprilie 2012.
La acelaşi capitol al bilanţului de mandat, Oprescu a vorbit şi despre străpungerea bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splaiul Dudescu, proiect ce presupune refacerea totală a primului bulevard, construcţia unui pasaj rutier peste Splaiul Dudescu şi Dâmboviţa şi a unui pod de 64 de metri.
Potrivit primarului general, şi străpungerea Buzeşti-Berzei-Vasile Pârvan va fi un nou bulevard central al Capitalei, care, în prezent, este finalizat între străzile Virgiliu şi Vasile Pârvan, iar în următoarele două-trei luni vor fi terminate alte patru tronsoane.
Oprescu a anunţat, cu acelaşi prilej, că la sfârşitul semestrului I din 2012 va fi finalizată reabilitarea sistemului rutier pe bulevardul Aerogării, unde va exista şi o parcare supraetajată cu 204 locuri, în sistem "park and ride".